Nestlé online goedkoper dan offline | RetailDetail

Nestlé online goedkoper dan offline

Nestlé online goedkoper dan offline

Producten van Nestlé zijn op de Zwitserse webshop van het bedrijf goedkoper dan in de winkel. Nestlé gaat zo de concurrentie aan met de supermarkten, die voorlopig zeer gematigd reageren op deze evolutie.

Geen concurrentie

Volgens een Zwitserse krant zijn de producten in de webwinkel van Nestlé goedkoper dan bij de supermarkten van Coop en Migros. Beide bedrijven geven momenteel weinig commentaar op de prijsconcurrentie van Nestlé, maar toch klinken er al geluiden die aantonen dat de retailers niet tevreden zijn met de situatie.

 

"Sommige producten zijn er goedkoper dan wat ik als groothandelaar betaal aan Nestlé", zegt Dominique Locher, CEO van de Migros-dochter Le Shop. Toch relativeert ook hij de evolutie, door te stellen dat de webshop geen rechtstreekse concurrentie is voor een supermarkt, waar klanten hun aankopen voor een hele week.

 

Nestlé is niet de eerste producent die met een eigen webwinkel op de proppen komt. Unilever en P&G experimenteren al even met een eigen online winkel en ook Beiersdorf heeft in Duitsland en Groot-Brittannië al een webshop voor Nivea.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Back to top