New Look ziet e-commerce sterk groeien

New Look ziet e-commerce sterk groeien

De Britse moderetailer New Look heeft in het voorbije boekjaar, dat eindigde op 26 maart 2016, een mooie groei laten optekenen van 5,4 procent. Dat was onder andere te danken aan de opmars van e-commerce, dat met 27,9 procent groeide.

 

Sterke prestaties in China

De totale omzet van New Look kwam voor het voorbije boekjaar uit op 1,491 miljard pond (1,904 miljard euro). Op vergelijkbare basis was er sprake van een groei van 3,6 procent en de online verkopen gingen er dus met 27,9 procent op vooruit. De winst voor belastingen steeg met 16,8 procent naar 59,1 miljoen pond (75,5 miljoen euro).

 

De groei binnen het online segment kwam er dankzij verbeteringen aan het online platform en de mobiele app. New Look voegde ook een mogelijkheid toe om online bestellingen de volgende dag op te halen in een winkel naar keuze. Andere succesvolle onderdelen van het bedrijf zijn de mannenafdeling, dat nu al 8 alleenstaande winkels heeft, en de activiteiten in China. Daar telt New Look momenteel 85 winkels.

 

“Dit zijn goede resultaten in wat voor ons een belangrijk jaar is. Met de steun van onze nieuwe eigenaar Brait zijn we vooruitgang blijven boeken op vlak van onze strategische initiatieven, waarbij we van New Look een echt wereldwijd merk willen maken”, zegt CEO Anders Kristiansen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Back to top