New Look ziet e-commerce sterk groeien | RetailDetail

New Look ziet e-commerce sterk groeien

New Look ziet e-commerce sterk groeien

De Britse moderetailer New Look heeft in het voorbije boekjaar, dat eindigde op 26 maart 2016, een mooie groei laten optekenen van 5,4 procent. Dat was onder andere te danken aan de opmars van e-commerce, dat met 27,9 procent groeide.

 

Sterke prestaties in China

De totale omzet van New Look kwam voor het voorbije boekjaar uit op 1,491 miljard pond (1,904 miljard euro). Op vergelijkbare basis was er sprake van een groei van 3,6 procent en de online verkopen gingen er dus met 27,9 procent op vooruit. De winst voor belastingen steeg met 16,8 procent naar 59,1 miljoen pond (75,5 miljoen euro).

 

De groei binnen het online segment kwam er dankzij verbeteringen aan het online platform en de mobiele app. New Look voegde ook een mogelijkheid toe om online bestellingen de volgende dag op te halen in een winkel naar keuze. Andere succesvolle onderdelen van het bedrijf zijn de mannenafdeling, dat nu al 8 alleenstaande winkels heeft, en de activiteiten in China. Daar telt New Look momenteel 85 winkels.

 

“Dit zijn goede resultaten in wat voor ons een belangrijk jaar is. Met de steun van onze nieuwe eigenaar Brait zijn we vooruitgang blijven boeken op vlak van onze strategische initiatieven, waarbij we van New Look een echt wereldwijd merk willen maken”, zegt CEO Anders Kristiansen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.