New Look ziet e-commerce sterk groeien | RetailDetail

New Look ziet e-commerce sterk groeien

New Look ziet e-commerce sterk groeien

De Britse moderetailer New Look heeft in het voorbije boekjaar, dat eindigde op 26 maart 2016, een mooie groei laten optekenen van 5,4 procent. Dat was onder andere te danken aan de opmars van e-commerce, dat met 27,9 procent groeide.

 

Sterke prestaties in China

De totale omzet van New Look kwam voor het voorbije boekjaar uit op 1,491 miljard pond (1,904 miljard euro). Op vergelijkbare basis was er sprake van een groei van 3,6 procent en de online verkopen gingen er dus met 27,9 procent op vooruit. De winst voor belastingen steeg met 16,8 procent naar 59,1 miljoen pond (75,5 miljoen euro).

 

De groei binnen het online segment kwam er dankzij verbeteringen aan het online platform en de mobiele app. New Look voegde ook een mogelijkheid toe om online bestellingen de volgende dag op te halen in een winkel naar keuze. Andere succesvolle onderdelen van het bedrijf zijn de mannenafdeling, dat nu al 8 alleenstaande winkels heeft, en de activiteiten in China. Daar telt New Look momenteel 85 winkels.

 

“Dit zijn goede resultaten in wat voor ons een belangrijk jaar is. Met de steun van onze nieuwe eigenaar Brait zijn we vooruitgang blijven boeken op vlak van onze strategische initiatieven, waarbij we van New Look een echt wereldwijd merk willen maken”, zegt CEO Anders Kristiansen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.