Nieuw hoofd e-commerce voor Hema | RetailDetail

Nieuw hoofd e-commerce voor Hema

Nieuw hoofd e-commerce voor Hema
Shutterstock

De Nederlandse winkelketen Hema heeft met Raph Schroder een nieuw hoofd voor e-commerce aangesteld. Hij volgt in die functie Tico Schneider op, die enkele weken geleden de verantwoordelijkheid kreeg over alle Nederlandse winkels bij Hema.

Veel ervaring binnen Hema

Schroder is geen onbekende bij Hema, want hij werkt al sinds 2008 voor het bedrijf, en komt nu dus aan het hoofd te staan van e-commerce binnen de keten. Eerder had hij al de leiding over de online categorieteams en was hij verantwoordelijk voor de verkoop bij de nationale en internationale webshops van Hema.

 

De aanstelling van Schroder is het gevolg van een eerdere verschuiving binnen de groep, waarbij de voormalige directeur e-commerce Tico Schneider aan de slag ging als directeur Nederland. Onder zijn leiding is e-commerce bij Hema uitgegroeid tot één van de belangrijkste pijlers. Samen met de aanstelling van Schneider werd toen ook de Brit Adrian Porteus gepromoveerd tot directeur, waarbij hij de volledige logistieke keten onder zijn hoede krijgt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

“Tijd voor actie: kleinhandelaars online laten floreren”

18/04/2018

Vandaag kreeg fase 2 van de campagne “Het Internet. Ook uw zaak” zijn officiële aftrap in een Mechelse lederwarenwinkel. De campagne wil kleinhandelaars zo veel mogelijk aan een webshop helpen.

Carrefour en E.Leclerc starten wedloop om stadsafhaalpunten

17/04/2018

Een nieuwe fase lijkt gestart in de concurrentiestrijd op de Franse e-commercemarkt. Zowel Carrefour als E.Leclerc openen nu zogenaamde ‘drives piéton’, of afhaalpunten voor voetgangers in stadscentra.  

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Picnic breidt uit in Nederland en Duitsland

16/04/2018

Picnic Duitsland start met grote ambities: binnen zes maanden wil de Nederlandse online supermarkt al winst boeken in Noordrijn-Westfalen. In eigen land rolt Picnic zijn leveringsdienst dan weer uit naar Noord-Brabant.