Nieuw hoofd e-commerce voor Hema

Nieuw hoofd e-commerce voor Hema
Shutterstock

De Nederlandse winkelketen Hema heeft met Raph Schroder een nieuw hoofd voor e-commerce aangesteld. Hij volgt in die functie Tico Schneider op, die enkele weken geleden de verantwoordelijkheid kreeg over alle Nederlandse winkels bij Hema.

Veel ervaring binnen Hema

Schroder is geen onbekende bij Hema, want hij werkt al sinds 2008 voor het bedrijf, en komt nu dus aan het hoofd te staan van e-commerce binnen de keten. Eerder had hij al de leiding over de online categorieteams en was hij verantwoordelijk voor de verkoop bij de nationale en internationale webshops van Hema.

 

De aanstelling van Schroder is het gevolg van een eerdere verschuiving binnen de groep, waarbij de voormalige directeur e-commerce Tico Schneider aan de slag ging als directeur Nederland. Onder zijn leiding is e-commerce bij Hema uitgegroeid tot één van de belangrijkste pijlers. Samen met de aanstelling van Schneider werd toen ook de Brit Adrian Porteus gepromoveerd tot directeur, waarbij hij de volledige logistieke keten onder zijn hoede krijgt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Back to top