Nieuw hoofd e-commerce voor Hema | RetailDetail

Nieuw hoofd e-commerce voor Hema

Nieuw hoofd e-commerce voor Hema
Shutterstock

De Nederlandse winkelketen Hema heeft met Raph Schroder een nieuw hoofd voor e-commerce aangesteld. Hij volgt in die functie Tico Schneider op, die enkele weken geleden de verantwoordelijkheid kreeg over alle Nederlandse winkels bij Hema.

Veel ervaring binnen Hema

Schroder is geen onbekende bij Hema, want hij werkt al sinds 2008 voor het bedrijf, en komt nu dus aan het hoofd te staan van e-commerce binnen de keten. Eerder had hij al de leiding over de online categorieteams en was hij verantwoordelijk voor de verkoop bij de nationale en internationale webshops van Hema.

 

De aanstelling van Schroder is het gevolg van een eerdere verschuiving binnen de groep, waarbij de voormalige directeur e-commerce Tico Schneider aan de slag ging als directeur Nederland. Onder zijn leiding is e-commerce bij Hema uitgegroeid tot één van de belangrijkste pijlers. Samen met de aanstelling van Schneider werd toen ook de Brit Adrian Porteus gepromoveerd tot directeur, waarbij hij de volledige logistieke keten onder zijn hoede krijgt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.