Nieuwe CEO voor Wehkamp

Nieuwe CEO voor Wehkamp

Online warenhuis Wehkamp heeft met Piet Coelewij een nieuwe CEO gevonden. Hij volgt Gert van de Weerdhof op, die in maart van dit jaar de laan werd uitgestuurd.

Veel ervaring

Coelewij heeft alvast heel wat managementervaring in de sectoren retail en consumentenelektronica: eerder werkte hij onder andere bij Philips en Amazon.com. Sinds enkele jaren is hij aan de slag bij Sonos, producent van geluidssystemen, als directeur Europa en als verantwoordelijke voor de wereldwijde activiteiten.

 

“Hij heeft een passie voor innovatie en brengt veel kennis en ervaring met zich mee, zowel in de industrie als ook qua leiderschap”, zegt Tom Hall, voorzitter van de raad van commissarissen bij Wehkamp-eigenaar Apax.

 

Coelewij krijgt nu de zware taak om de winstgevendheid van Wehkamp opnieuw op te krikken, want die gaat al enkele jaren achteruit. De online winkel heeft momenteel 1,7 miljoen vaste klanten, 145 miljoen bezoekers per jaar en het doet meer dan 7 miljoen verzendingen per jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top