Nieuwe logistiekformule Collect&Deliver start op 1 mei | RetailDetail

Nieuwe logistiekformule Collect&Deliver start op 1 mei

Nieuwe logistiekformule Collect&Deliver start op 1 mei
http://www.shutterstock.com/pic-216667807/

Op  1 mei start de nieuwe franchiseorganisatie Collect&Deliver. Het collectief bestaat uit zelfstandige pakketvervoerders, die fungeren in een full-service postbedrijf. De formule bestaat voor een deel uit oud-medewerkers van post- en pakketbedrijf PostNL.

 

Overstap van PostNL

Diverse PostNL-medewerkers zijn overgestapt naar Collect&Deliver door onvrede over arbeidsomstandigheden en beloning bij het bedrijf. “Postbezorgers verdienen als franchisenemer bij Collect&Deliver zowel aan het bezorgen als het collecteren van pakketten”, aldus initiatiefnemer Rob Jägel.

 

De nieuwe onderneming in de post- en pakketmarkt verwacht dat er op de startdatum een landelijke dekking van 80 tot 85 procent is. Collect&Deliver bestaat uit een platte centrale waarin de IT-structuur, customer service en administratie is geregeld en uit distributieregio’s met daarin in- en overslagdepots. Rondom deze punten liggen gekoppelde distributieroutes.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top