Omzet Asos in één klap 37% hoger

Omzet Asos in één klap 37% hoger

De feestdagen hebben er voor gezorgd dat bij online retailer Asos in het laatste kwartaal van 2013 de omzet met meer dan een derde de hoogte in ging. In totaal kwam de omzet uit op 343 miljoen pond (410 miljoen euro).

Nog sterkere stijging op Europese vasteland

De online moderetailer kon wel pochen met een omzetstijging van 37 procent in het vierde kwartaal van 2013. Vooral op het Europese vasteland was er sprake van een sterke groei: Alleen daar al steeg de omzet met twee derde naar 87 miljoen pond (105 miljoen euro).

 

Om aan die omzet te komen kon Asos in 2013 rekenen op 7,9 miljoen actieve klanten, een stijging van 41 procent ten opzichte van 2012. Volgens CEO en oprichter Nick Robertson waren betere leveringsopties en het toevoegen van meer betaalmogelijkheden ook onderdeel van het succes.

 

Uitbreidingsplannen

Asos zal dit jaar ook de capaciteit van het distributiecentrum in Barnsley in het Verenigd Koninkrijk vergroten en daarnaast ook een centraal distributiecentrum openen in Europa, om zo de kosten te drukken voor het verzenden van bestellingen buiten het Verenigd Koninkrijk. Verder zijn er ook nog plannen om een distributiecentrum te openen in de Verenigde Staten.

 

In november opende Asos ook al een website in het Chinees, al zou die volgens analisten nog geen echte impact hebben gehad op de inkomsten in het laatste kwartaal van 2013. Analisten verwachten dat Asos zijn doelstellingen voor 2014 eenvoudig zal halen als het op het zelfde tempo blijft groeien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top