Omzet Asos in één klap 37% hoger | RetailDetail

Omzet Asos in één klap 37% hoger

Omzet Asos in één klap 37% hoger

De feestdagen hebben er voor gezorgd dat bij online retailer Asos in het laatste kwartaal van 2013 de omzet met meer dan een derde de hoogte in ging. In totaal kwam de omzet uit op 343 miljoen pond (410 miljoen euro).

Nog sterkere stijging op Europese vasteland

De online moderetailer kon wel pochen met een omzetstijging van 37 procent in het vierde kwartaal van 2013. Vooral op het Europese vasteland was er sprake van een sterke groei: Alleen daar al steeg de omzet met twee derde naar 87 miljoen pond (105 miljoen euro).

 

Om aan die omzet te komen kon Asos in 2013 rekenen op 7,9 miljoen actieve klanten, een stijging van 41 procent ten opzichte van 2012. Volgens CEO en oprichter Nick Robertson waren betere leveringsopties en het toevoegen van meer betaalmogelijkheden ook onderdeel van het succes.

 

Uitbreidingsplannen

Asos zal dit jaar ook de capaciteit van het distributiecentrum in Barnsley in het Verenigd Koninkrijk vergroten en daarnaast ook een centraal distributiecentrum openen in Europa, om zo de kosten te drukken voor het verzenden van bestellingen buiten het Verenigd Koninkrijk. Verder zijn er ook nog plannen om een distributiecentrum te openen in de Verenigde Staten.

 

In november opende Asos ook al een website in het Chinees, al zou die volgens analisten nog geen echte impact hebben gehad op de inkomsten in het laatste kwartaal van 2013. Analisten verwachten dat Asos zijn doelstellingen voor 2014 eenvoudig zal halen als het op het zelfde tempo blijft groeien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.