Omzet Zalando opnieuw flink de hoogte in | RetailDetail

Omzet Zalando opnieuw flink de hoogte in

Omzet Zalando opnieuw flink de hoogte in

De omzet van online moderetailer Zalando is in 2015 met meer dan 30 procent de hoogte in gegaan. Dat de webshop aan populariteit wint, is ook te zien aan het aantal bezoeken op de website en het aantal actieve gebruikers.

 

Flink pak meer bezoekers

Eind 2014 haalde Zalando nog 14,7 miljoen actieve bezoekers en vorig jaar is dat aantal met 22,4 procent gestegen naar 17,9 miljoen. Ook het aantal bezoeken op de website ging met 21,5 procent omhoog naar 1,66 miljard bezoeken. Het totaal aantal bestellingen kreeg dan weer een boost van 41,4 miljoen naar 55,3 miljoen bestellingen.

 

Die positieve cijfers werken natuurlijk door naar de omzet van Zalando. Die steeg met 33,6 procent naar 2,96 miljard euro. Een jaar eerder strandde de omzet van Zalando nog op 2,21 miljard euro. Ook voor dit jaar voorspelt de webshop een groei van ongeveer 25 procent. Daarmee wordt de voorspelling licht naar boven bijgesteld, want eerder ging Zalando uit van een groei in 2016 tussen 20 procent en 25 procent. Ook voor 2015 was er een groei binnen die marge voorspeld.

 

“Onze marktpositie is nog nooit zo goed geweest en we hebben nog nooit zoveel mogelijkheden gehad”, zegt Rubin Ritter, topman bij Zalando. “We willen nog meer klanten bereiken en nog meer groeien in marktaandeel. We blijven bewust op zoek naar groei, terwijl we de winstgevendheid behouden. Dat lijkt ons de beste manier om op lange termijn waarde te creëren.”

 

Investeren in mobiel

In de DACH-regio, met thuisland Duitsland, groeide de omzet met 28 procent, terwijl in de rest van Europa de omzet de hoogte in schoot met maar liefst 40,5 procent. Het aangepaste bedrijfsresultaat kwam uit op 107,5 miljoen euro.

 

Zalando wil het komende jaar 200 miljoen euro investeren, onder andere in de uitbreiding van de service via de mobiele site en apps. Het aantal bezoeken op de mobiele site is dan ook gestegen naar 60 procent van alle bezoeken, terwijl er in 2015 meer dan twee keer zoveel apps zijn gedownload.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).