Omzet Zooplus stijgt met 30 procent | RetailDetail

Omzet Zooplus stijgt met 30 procent

Omzet Zooplus stijgt met 30 procent

Het voorbije boekjaar is de omzet van online dierenwinkel Zooplus met 30% gestegen. Dat was voor een groot stuk te danken aan de twee miljoen nieuwe klanten die het bedrijf mocht verwelkomen.

Ook dit jaar sterke groei verwacht

In het boekjaar 2015 steeg de omzet van Zooplus met 30% naar 742,7 miljoen euro. In Nederland steeg de omzet met 20% naar 54 miljoen euro, daarmee is Nederland de vijfde grootste markt van de online speler, na Duitsland, Frankrijk, Engeland en Italië. In België steeg de omzet van 21,2 miljoen euro naar 28,9 miljoen euro.

 

Zooplus had over al zijn markten vorig jaar vier miljoen actieve klanten, waarvan twee miljoen klanten als nieuw worden beschouwd. Dankzij die positieve cijfers wist Zooplus een winst van 12,8 miljoen euro te behalen, een stijging van 44% ten opzichte van een jaar eerder.

 

Voor het lopende boekjaar verwacht Zooplus een omzet van 875 miljoen euro te realiseren, dat zou opnieuw een groei van 18% zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Hema sluit 2017 af met recordomzet en kwartaalwinst

12/04/2018

Hema heeft, na jarenlange verliezen, in haar vierde kwartaal voor de tweede keer op rij winst geboekt. Ook over de jaaromzet is de warenhuisketen tevreden: het haalde een recordomzet van 1.235,5 miljoen euro, een stijging van 3,5%.