Omzet Zooplus stijgt met meer dan kwart | RetailDetail

Omzet Zooplus stijgt met meer dan kwart

Omzet Zooplus stijgt met meer dan kwart

Uit de voorlopige cijfers voor het eerste kwartaal blijkt dat de omzet van online dierenwinkel Zooplus met 28% is gegroeid naar 217 miljoen euro. De webshop houdt vast aan zijn omzetprognose van minstens 875 miljoen euro over het volledige boekjaar.

Beter dan eigen prognoses

Met een groei van 28% doet Zooplus het momenteel zelfs beter dan de eigen groeiprognose voor het volledige jaar. “Dierenvoeding, die belangrijk is voor onze groei, toonde een omzetgroei van 31%. Daarnaast werd er tweecijferige groei gegenereerd in alle landen”, zegt CEO Cornelius Patt.

 

Zooplus rapporteerde voor het boekjaar 2015 ook al een omzetstijging van 30%. Dat was toen te danken aan een fikse groei in het aantal klanten: Zooplus had in 2015 4 miljoen actieve klanten, waarvan 2 miljoen nieuwe klanten.

 

De volledige cijfers voor het eerste kwartaal van 2016 zullen op 19 mei vrijgegeven worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.