Online besteld flessenwater groeit flink bij Nestlé

Online besteld flessenwater groeit flink bij Nestlé

Sinds het enkele aanpassingen heeft gedaan aan het aanbod, ziet Nestlé de verkoop van online besteld flessenwater flink groeien. Zo groeit het aantal aan huis geleverde bestellingen twee keer sneller dan de verkoop in de winkels.

Kleinere verpakkingen

Nestlé verkoopt al jaren grote flessen van twintig liter aan bedrijven of aan de gewone consument. Daarbij werkt het met abonnementen, waarbij de flessen op een regelmatig tijdstip geleverd worden. Tijdens de economische recessie viel de verkoop echter terug en dus ging Nestlé op zoek naar een oplossing.


Die oplossing hield in dat er miljoenen werd geïnvesteerd en dat het aanbod werd uitgebreid. Zo kunnen er sinds enkele jaren ook kleinere verpakkingen besteld worden, zoals flesjes van een halve liter. Sinds vorig jaar is het ook mogelijk om eenmalige bestellingen te doen, die dan de volgende dag geleverd worden.


In 2014 groeide in de Verenigde Staten de verkoop van water van Nestlé met 7,8 procent in de winkels. Bij de online verkoop was dat maar liefst 14 procent. In het eerste kwartaal van 2015 was de groei zelfs 21 procent. Nochtans zijn de prijzen online vaak hoger dan in de winkel. Nestlé heeft ondertussen bijna 30 procent van de online markt in handen in de Verenigde Staten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top