Online besteld flessenwater groeit flink bij Nestlé | RetailDetail

Online besteld flessenwater groeit flink bij Nestlé

Online besteld flessenwater groeit flink bij Nestlé

Sinds het enkele aanpassingen heeft gedaan aan het aanbod, ziet Nestlé de verkoop van online besteld flessenwater flink groeien. Zo groeit het aantal aan huis geleverde bestellingen twee keer sneller dan de verkoop in de winkels.

Kleinere verpakkingen

Nestlé verkoopt al jaren grote flessen van twintig liter aan bedrijven of aan de gewone consument. Daarbij werkt het met abonnementen, waarbij de flessen op een regelmatig tijdstip geleverd worden. Tijdens de economische recessie viel de verkoop echter terug en dus ging Nestlé op zoek naar een oplossing.


Die oplossing hield in dat er miljoenen werd geïnvesteerd en dat het aanbod werd uitgebreid. Zo kunnen er sinds enkele jaren ook kleinere verpakkingen besteld worden, zoals flesjes van een halve liter. Sinds vorig jaar is het ook mogelijk om eenmalige bestellingen te doen, die dan de volgende dag geleverd worden.


In 2014 groeide in de Verenigde Staten de verkoop van water van Nestlé met 7,8 procent in de winkels. Bij de online verkoop was dat maar liefst 14 procent. In het eerste kwartaal van 2015 was de groei zelfs 21 procent. Nochtans zijn de prijzen online vaak hoger dan in de winkel. Nestlé heeft ondertussen bijna 30 procent van de online markt in handen in de Verenigde Staten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.