Online besteld flessenwater groeit flink bij Nestlé

Online besteld flessenwater groeit flink bij Nestlé

Sinds het enkele aanpassingen heeft gedaan aan het aanbod, ziet Nestlé de verkoop van online besteld flessenwater flink groeien. Zo groeit het aantal aan huis geleverde bestellingen twee keer sneller dan de verkoop in de winkels.

Kleinere verpakkingen

Nestlé verkoopt al jaren grote flessen van twintig liter aan bedrijven of aan de gewone consument. Daarbij werkt het met abonnementen, waarbij de flessen op een regelmatig tijdstip geleverd worden. Tijdens de economische recessie viel de verkoop echter terug en dus ging Nestlé op zoek naar een oplossing.


Die oplossing hield in dat er miljoenen werd geïnvesteerd en dat het aanbod werd uitgebreid. Zo kunnen er sinds enkele jaren ook kleinere verpakkingen besteld worden, zoals flesjes van een halve liter. Sinds vorig jaar is het ook mogelijk om eenmalige bestellingen te doen, die dan de volgende dag geleverd worden.


In 2014 groeide in de Verenigde Staten de verkoop van water van Nestlé met 7,8 procent in de winkels. Bij de online verkoop was dat maar liefst 14 procent. In het eerste kwartaal van 2015 was de groei zelfs 21 procent. Nochtans zijn de prijzen online vaak hoger dan in de winkel. Nestlé heeft ondertussen bijna 30 procent van de online markt in handen in de Verenigde Staten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top