Online doorstart V&D komt er niet | RetailDetail

Online doorstart V&D komt er niet

Online doorstart V&D komt er niet

De plannen van Ronald van Zetten, Roland Kahn en Jaco Scheffers om online verder te gaan met de merknaam van het failliete V&D worden definitief opgeborgen. Er komt wel een nieuw online platform, maar niet meer onder de merknaam V&D.

Nieuwe weg ingeslagen

De drie legden vorig jaar ongeveer een half miljoen euro neer voor de aankoop van de merknaam van V&D. Toen was het plan om die online verder te zetten, maar dat idee wordt nu opzij geschoven. “We gaan een heel andere kant op”, zegt Van Zetten aan De Telegraaf. “Al gauw bleek dat de ict van V&D zo gammel was als maar kon. Daar konden we niets mee. We hebben geprobeerd het te vernieuwen, maar ook dat ging niet.”

 

Na gesprekken met leveranciers werd besloten om helemaal opnieuw te beginnen en een nieuw platform op poten te zetten. “We besloten in te zetten op de nieuwste ontwikkelingen in de markt en op de nieuwste technologie. Maar daar past de naam V&D niet meer bij. V&D heeft wel een enorme naamsbekendheid. Iedereen heeft er een gevoel bij, maar het is niet echt de naam van een moderne start-up.”

 

Veel meer wordt er niet gelost over de plannen. Van Zetten voegt enkel toe dat het over een innovatieve app gaat, die halverwege dit jaar gelanceerd wordt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amper 2% Amazon Alexa-gebruikers kocht al via voice

07/08/2018

Slechts 2% van alle Amazon Echo-eigenaars in de VS kocht al iets via de slimme speakers. Velen probeerden het al wel, maar haakten onderweg af. Is de technologie waardeloos of nog niet klaar?

Zalando valt tegen in tweede kwartaal

07/08/2018

Zalando kon niet aan de verwachtingen tippen in het voorbije kwartaal: ondanks een recordaantal bestellingen en stijgende winst vielen zowel de brutowinst als de omzet lager uit dan door analisten voorspeld. 

Carrefour gaat lokale producten ook online verkopen

30/07/2018

Lokale producten krijgen al sinds 2013 een prominente plaats in de hyper- en supermarkten van Carrefour Belgium. Nu opent de retailer ook zijn webshop voor ambachtelijke producenten die een ruimer publiek willen bereiken.

Enorme winststijging Amazon doet 'teleurstellende' omzet vergeten

27/07/2018

De Amerikaanse webreus Amazon heeft in het tweede kwartaal van zijn lopende boekjaar een recordwinst van 2,5 miljard dollar opgetekend, vooral dankzij de afdelingen cloud en reclame. Dat de omzet de verwachtingen niet inloste, kon het feestje niet drukken.

Voeding snelst groeiende categorie voor Amazon

25/07/2018

Voeding en dranken zijn voor Amazon in de Verenigde Staten de snelst groeiende categorie: een derde van alle online bestelde boodschappen zijn voor de retailgigant. Toch blijft de categorie erg klein, ook op de Amerikaanse thuismarkt. 

Coolblue is er voortaan ook in het Engels

25/07/2018

Elektronicaretailer Coolblue lanceert zijn website en app nu ook in het Engels. Het zegt daarmee Engelstalige klanten in de Benelux beter te willen bedienen. Van een stap richting buitenland is (nog) geen sprake, klinkt het.