Online shop Hermès is droomwinkel | RetailDetail

Online shop Hermès is droomwinkel

Online shop Hermès is droomwinkel

Het luxemerk Hermès heeft een nieuwe online winkel geopend, die is geïnspireerd op de perfecte, maar onmogelijke, fysieke winkel. Op de webshop worden alle mogelijke sjaals van het bekende merk verkocht.

"Betoverende ervaringen"

Met de webshop probeert Hermès de visuele beleving van een gewone winkel ook online te brengen. La Maison des Carrés, zoals de winkel werd gedoopt, is bijna volledig getekend als een soort strip. In het huis hebben de verschillende kamers allemaal hun eigen invulling, met verschillende sjaals. Veel kamers hebben een link die te maken heeft met paarden, trouw aan de oorsprong van het merk. De tekeningen werden gemaakt door illustrator Pierre Marie.


Bali Barret, artistiek directeur bij Hermès noemt de website zowel een online winkel met een uitzonderlijk breed assortiment collecties en een plek vol betoverende, steeds evoluerende ervaringen.


De sjaals van Hermès zijn iconen in de modewereld, met flink wat verzamelaars die veel geld neertellen voor unieke exemplaren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.