Online shoppen wordt snel populair in België.

Online shoppen wordt snel populair in België.

Het online winkelen in België is aan een sterke opmars bezig. Dit blijkt uit een onderzoek da Belga iVox uitvoerde in opdracht van Mastercard. De financiële dienstverlener lanceerde vorig jaar zijn Maestrokaart voor e-commerce. Met deze enquête wilde Mastercard de impact van hun product op de markt meten. 

 

Online winkelen biedt mogelijkheden om in te spelen op de snelheid waarmee deze maatschappij leeft. De Belgische consument vindt online shoppen minder stresserend (72%). Je kan alles rustig bekijken zonder de drukte die je in een winkel zou hebben of zonder beperking van openingsuren.

 

De consument waardeert bovendien de grotere gebruiksvriendelijkheid van de websites (66%), lagere prijzen (58%) en snellere transacties (55%) dan in een fysieke retailomgeving.

 

Toch zijn er nog steeds factoren die het online winkelen voor de Belgische consument minder aangenaam maken. De perceptie blijft dat er voor e-commerce geen geschikt betaalmiddel is. Ook zijn er nog mensen die het tastbare missen, het feit van een product te kopen zonder het eerst te kunnen vasthouden.

 

Langere leveringstijden zijn een ander aspect waar webshops aan moeten werken. Er is echter vooral een beperkte kennis over e-commerce, de veiligheid ervan en interessante websites.   

Het online winkelen in België is aan een sterke opmars bezig. Dit blijkt uit een onderzoek da Belga iVox uitvoerde in opdracht van Mastercard. De financiële dienstverlener lanceerde vorig jaar zijn Maestrokaart voor e-commerce. Met deze enquête wilde Mastercard de impact van hun product op de markt meten. 

 

Online winkelen biedt mogelijkheden om in te spelen op de snelheid waarmee deze maatschappij leeft. De Belgische consument vindt online shoppen minder stresserend (72%). Je kan alles rustig bekijken zonder de drukte die je in een winkel zou hebben of zonder beperking van openingsuren.

 

De consument waardeert bovendien de grotere gebruiksvriendelijkheid van de websites (66%), lagere prijzen (58%) en snellere transacties (55%) dan in een fysieke retailomgeving.

 

Toch zijn er nog steeds factoren die het online winkelen voor de Belgische consument minder aangenaam maken. De perceptie blijft dat er voor e-commerce geen geschikt betaalmiddel is. Ook zijn er nog mensen die het tastbare missen, het feit van een product te kopen zonder het eerst te kunnen vasthouden.

 

Langere leveringstijden zijn een ander aspect waar webshops aan moeten werken. Er is echter vooral een beperkte kennis over e-commerce, de veiligheid ervan en interessante websites.   

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Jack Ma (Alibaba) waarschuwt voor zware impact internet

26/04/2017

Alibaba-CEO Jack Ma heeft in een speech gewaarschuwd op de problemen die het internet en zijn rol op de maatschappij de komende dertig jaar met zich zal meebrengen. Hij wees daarbij ook op de impact van automatisering.

Belangrijkste bedrijven Rocket Internet groeien verder

25/04/2017

De belangrijkste bedrijven van de Duitse incubator Rocket Internet zijn in 2016 verder blijven groeien op vlak van omzet. Daarnaast werd het verlies ook flink kleiner en Rocket Internet meent binnenkort zelfs winst te zullen maken.

Yannick Khayati: “Tactiek gaat voor op strategie bij behalen leads”

25/04/2017

Hoe realiseer je tegen de laagste kostprijs het hoogste aantal leads naar je website? Op het RetailDetail Congress in het voorprogramma #growthhacking hoor je er alles over.

 

Amazon denkt aan hyperloop voor same-day delivery

21/04/2017

Amazon is een samenwerking aangegaan met Hyperloop One, om te testen of een hyperloop kan worden ingezet om producten te vervoeren voor same-day delivery. De hyperloop is een idee van Tesla-oprichter Elon Musk.

Klanten bol.com kunnen kiezen voor bezorgabonnement

20/04/2017

Bol.com neemt een voorbeeld aan Amazon en lanceert een eigen bezorgabonnement voor Nederlandse klanten. Voor 14,99 euro per jaar worden meer dan 300.000 artikelen in de webshop altijd gratis aan huis geleverd.

UberEats breidt dienst uit in Brussel

18/04/2017

Uber gaat zijn UberEats-service in Brussel verder uitbreiden. Gebruikers kunnen hun maaltijden voortaan niet enkel thuis laten leveren, maar ook op het werk of zelfs in een park. Bestellingen kunnen ook verder op voorhand besteld worden.

Back to top