Oprichter Vente-privée: “Amazon zal klassieke distributeurs vernietigen”

Oprichter Vente-privée: “Amazon zal klassieke distributeurs vernietigen”

Jacques-Antoine Granjon, CEO en oprichter van het Franse Vente-privée.com, gelooft dat Amazon de klassieke distributeurs, zoals Carrefour, in de toekomst allemaal uit de markt zal concurreren en dat ze gewoon zullen verdwijnen.

 

Dumpingprijzen

Die grote verschuiving ziet hij niet direct voor de nabije toekomst, maar volgens hem is er over veertig jaar geen sprake meer van bedrijven als Carrefour, Leclerc en Auchan. Dat heeft hij volgens het Franse La Revue du Digital gezegd op een evenement van Electronic Business Group.

 

Amazon lokt momenteel al veel klanten door basisproducten tegen lage prijzen te verkopen. “Dat kost hen enorm veel geld, maar zolang hun dumping voortduurt, switchen steeds meer mensen naar Amazon. Ook de jonge mensen hebben geen zin meer on een namiddag in de supermarkt door te brengen om basisproducten te kopen”, aldus Granjon.

 

Volgens Granjon zal Amazon die dumpingprijzen heel lang kunnen volhouden, omdat ze bakken geld verdienen met hun cloudactiviteiten. De klassieke distributeurs zullen daarom nooit op prijs kunnen concurreren met Amazon, tenzij ze met een veel te lage marge gaan verkopen, wat uiteindelijk ook nefast zal zijn voor hun bedrijf.

 

Tot slot is hij ook van mening dat thuislevering in de toekomst de basis zal zijn en niet langer een extra optie. “Vandaag werkt dat nog, mensen die zich per wagen verplaatsen om ergens zaken te gaan kopen tegen verminderde prijzen. Binnen 20, 30 jaar is dat ook voorbij.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top