Oprichter Vente-privée: “Amazon zal klassieke distributeurs vernietigen”

Oprichter Vente-privée: “Amazon zal klassieke distributeurs vernietigen”

Jacques-Antoine Granjon, CEO en oprichter van het Franse Vente-privée.com, gelooft dat Amazon de klassieke distributeurs, zoals Carrefour, in de toekomst allemaal uit de markt zal concurreren en dat ze gewoon zullen verdwijnen.

 

Dumpingprijzen

Die grote verschuiving ziet hij niet direct voor de nabije toekomst, maar volgens hem is er over veertig jaar geen sprake meer van bedrijven als Carrefour, Leclerc en Auchan. Dat heeft hij volgens het Franse La Revue du Digital gezegd op een evenement van Electronic Business Group.

 

Amazon lokt momenteel al veel klanten door basisproducten tegen lage prijzen te verkopen. “Dat kost hen enorm veel geld, maar zolang hun dumping voortduurt, switchen steeds meer mensen naar Amazon. Ook de jonge mensen hebben geen zin meer on een namiddag in de supermarkt door te brengen om basisproducten te kopen”, aldus Granjon.

 

Volgens Granjon zal Amazon die dumpingprijzen heel lang kunnen volhouden, omdat ze bakken geld verdienen met hun cloudactiviteiten. De klassieke distributeurs zullen daarom nooit op prijs kunnen concurreren met Amazon, tenzij ze met een veel te lage marge gaan verkopen, wat uiteindelijk ook nefast zal zijn voor hun bedrijf.

 

Tot slot is hij ook van mening dat thuislevering in de toekomst de basis zal zijn en niet langer een extra optie. “Vandaag werkt dat nog, mensen die zich per wagen verplaatsen om ergens zaken te gaan kopen tegen verminderde prijzen. Binnen 20, 30 jaar is dat ook voorbij.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

 

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Back to top