Outfittery brengt ‘persoonlijke stijlexpert’ nu ook naar België

Outfittery brengt ‘persoonlijke stijlexpert’ nu ook naar België

De Berlijnse webshop voor mannenmode Outfittery heeft deze maand zijn Belgische site gelanceerd. België is meteen het achtste land waar het jonge bedrijf meer dan 150 premium-herenmerken volgens een uniek concept aan de man brengt.

Garderobe met advies op maat

Het concept van Outfittery - een webshop voor mannen die weinig tijd of zin hebben om te winkelen, maar wel graag stijlvol voor de dag willen komen - werd bedacht en opgezet door twee vrouwen. Julia Bösch en Anna Alex startten het bedrijf in april 2012 in Berlijn om mannen een persoonlijk platform te bieden waar ze op eenvoudige wijze online konden shoppen, met het nodige advies er gratis bovenop.

 

Outfittery heeft dan ook een origineel concept: nieuwe klanten beantwoorden op de website eerst een aantal vragen over hun persoonlijke kledingstijl en maten, vervolgens worden ze gecontacteerd door een "style expert" van Outfittery die na een persoonlijk gesprek een 'garderobe op maat' samenstelt. De stijlen kunnen gaan van 'klassiek zakelijk' over 'business casual' of 'nonchalante vrijetijdslook' tot 'stijlvol sportief'.

 

Deze innovatieve, persoonlijke service wordt bovendien gratis aangeboden. Ook de kledij wordt gratis thuisbezorgd en items die niet passen, kunnen zonder kosten worden geretourneerd.

 

Outfittery werkt samen met een 150-tal bekende modemerken zoals Scotch & Soda, Joop!, Levi's, Pierre Cardin, Converse, TIGER of Sweden, Ben Sherman of nog Calvin Klein Jeans.

 

Na Nederland nu ook België

Na succesvolle uitbreidingen in Oostenrijk, Zwitserland, Luxemburg, Zweden, Denemarken en Nederland (sinds eind maart van dit jaar) betreedt de Berlijnse webshop nu dus ook de Belgische markt. "De Belgische man is modebewust en bereid om via internet aankopen te doen", zegt Peter Gamelkoorn, countrymanager van België en Nederland.

 

"Met Outfittery vullen we het gat dat bestaat tussen de 'bakstenen' winkel en de onlineshop, waarbij die laatste vaak als onoverzichtelijk en met te veel keuze wordt ervaren." Voor Outfittery werken intussen al ruim 130 mensen, van wie 60 stylisten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top