Outfittery brengt ‘persoonlijke stijlexpert’ nu ook naar België

Outfittery brengt ‘persoonlijke stijlexpert’ nu ook naar België

De Berlijnse webshop voor mannenmode Outfittery heeft deze maand zijn Belgische site gelanceerd. België is meteen het achtste land waar het jonge bedrijf meer dan 150 premium-herenmerken volgens een uniek concept aan de man brengt.

Garderobe met advies op maat

Het concept van Outfittery - een webshop voor mannen die weinig tijd of zin hebben om te winkelen, maar wel graag stijlvol voor de dag willen komen - werd bedacht en opgezet door twee vrouwen. Julia Bösch en Anna Alex startten het bedrijf in april 2012 in Berlijn om mannen een persoonlijk platform te bieden waar ze op eenvoudige wijze online konden shoppen, met het nodige advies er gratis bovenop.

 

Outfittery heeft dan ook een origineel concept: nieuwe klanten beantwoorden op de website eerst een aantal vragen over hun persoonlijke kledingstijl en maten, vervolgens worden ze gecontacteerd door een "style expert" van Outfittery die na een persoonlijk gesprek een 'garderobe op maat' samenstelt. De stijlen kunnen gaan van 'klassiek zakelijk' over 'business casual' of 'nonchalante vrijetijdslook' tot 'stijlvol sportief'.

 

Deze innovatieve, persoonlijke service wordt bovendien gratis aangeboden. Ook de kledij wordt gratis thuisbezorgd en items die niet passen, kunnen zonder kosten worden geretourneerd.

 

Outfittery werkt samen met een 150-tal bekende modemerken zoals Scotch & Soda, Joop!, Levi's, Pierre Cardin, Converse, TIGER of Sweden, Ben Sherman of nog Calvin Klein Jeans.

 

Na Nederland nu ook België

Na succesvolle uitbreidingen in Oostenrijk, Zwitserland, Luxemburg, Zweden, Denemarken en Nederland (sinds eind maart van dit jaar) betreedt de Berlijnse webshop nu dus ook de Belgische markt. "De Belgische man is modebewust en bereid om via internet aankopen te doen", zegt Peter Gamelkoorn, countrymanager van België en Nederland.

 

"Met Outfittery vullen we het gat dat bestaat tussen de 'bakstenen' winkel en de onlineshop, waarbij die laatste vaak als onoverzichtelijk en met te veel keuze wordt ervaren." Voor Outfittery werken intussen al ruim 130 mensen, van wie 60 stylisten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top