Outfittery brengt ‘persoonlijke stijlexpert’ nu ook naar België

Outfittery brengt ‘persoonlijke stijlexpert’ nu ook naar België

De Berlijnse webshop voor mannenmode Outfittery heeft deze maand zijn Belgische site gelanceerd. België is meteen het achtste land waar het jonge bedrijf meer dan 150 premium-herenmerken volgens een uniek concept aan de man brengt.

Garderobe met advies op maat

Het concept van Outfittery - een webshop voor mannen die weinig tijd of zin hebben om te winkelen, maar wel graag stijlvol voor de dag willen komen - werd bedacht en opgezet door twee vrouwen. Julia Bösch en Anna Alex startten het bedrijf in april 2012 in Berlijn om mannen een persoonlijk platform te bieden waar ze op eenvoudige wijze online konden shoppen, met het nodige advies er gratis bovenop.

 

Outfittery heeft dan ook een origineel concept: nieuwe klanten beantwoorden op de website eerst een aantal vragen over hun persoonlijke kledingstijl en maten, vervolgens worden ze gecontacteerd door een "style expert" van Outfittery die na een persoonlijk gesprek een 'garderobe op maat' samenstelt. De stijlen kunnen gaan van 'klassiek zakelijk' over 'business casual' of 'nonchalante vrijetijdslook' tot 'stijlvol sportief'.

 

Deze innovatieve, persoonlijke service wordt bovendien gratis aangeboden. Ook de kledij wordt gratis thuisbezorgd en items die niet passen, kunnen zonder kosten worden geretourneerd.

 

Outfittery werkt samen met een 150-tal bekende modemerken zoals Scotch & Soda, Joop!, Levi's, Pierre Cardin, Converse, TIGER of Sweden, Ben Sherman of nog Calvin Klein Jeans.

 

Na Nederland nu ook België

Na succesvolle uitbreidingen in Oostenrijk, Zwitserland, Luxemburg, Zweden, Denemarken en Nederland (sinds eind maart van dit jaar) betreedt de Berlijnse webshop nu dus ook de Belgische markt. "De Belgische man is modebewust en bereid om via internet aankopen te doen", zegt Peter Gamelkoorn, countrymanager van België en Nederland.

 

"Met Outfittery vullen we het gat dat bestaat tussen de 'bakstenen' winkel en de onlineshop, waarbij die laatste vaak als onoverzichtelijk en met te veel keuze wordt ervaren." Voor Outfittery werken intussen al ruim 130 mensen, van wie 60 stylisten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top