Outspot steekt Groupon naar de kroon in België

Outspot steekt Groupon naar de kroon in België

Groepsaankoopsite Outspot.be heeft zijn Belgische concurrent Promocity en het Nederlandse GoShareThis overgenomen. Daarmee ziet het bedrijf uit Eke bij Gent zijn abonneebestand in één klap aangroeien van 1,1 miljoen tot circa 1,6 miljoen.

Geografisch complementair

Promocity, opgericht in 2010, was het nummer drie op de Belgische markt van online groepsaankopen, na Groupon België en Outspot, en nam eerder dit jaar nog de activa van het failliete Coolcoups over. Promocity stond vooral sterk in Franstalig België en is daarmee een perfecte aanvulling op het vooral Nederlandstalige publiek dat Outspot tot nu toe bereikte.

 

Daarnaast heeft Outspot ook zijn zinnen gezet op onze Noorderburen. Door de overname van GoShareThis, het vroegere Living Social Nederland, heeft Outspot.be nu ook in Nederland voet aan de grond.

 

Verdrievoudiging in één jaar tijd

Volgens Thomas Van Overbeke, die samen met zijn broer Stefan in 2009 Outspot als eerste Belgische socialshoppingsite oprichtte, zullen de leden zeker hun voordeel doen met beide overnames. "Met anderhalve keer zoveel potentiële klanten zullen we bij onze aanbieders ongetwijfeld nog betere voorwaarden uit de brand kunnen slepen", maakt hij zich sterk.

 

Het gaat echt wel snel voor Outspot: nauwelijks een jaar geleden verwelkomde het nog trots zijn 500.000e lid, vandaag telt de site dus al drie keer zoveel leden. Outspot komt zo naar eigen zeggen "nagenoeg op gelijke hoogte van de Belgische afdeling van Groupon".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top