Oysho opent Europese webshop

Oysho opent Europese webshop

Kledingketen Oysho, onderdeel van het Spaanse mode-imperium Inditex, heeft een Europese webshop geopend. Voortaan kunnen dus alle inwoners van Europa kleding kopen van het merk, zelfs al zijn er geen fysieke filialen in het land.

 

Lancering in fases

Oysho is momenteel al in 16 landen te vinden met fysieke winkels, onder andere in Duitsland, Oostenrijk, België, Spanje, Nederland, China en Mexico. Met de opening van de Europese webshop voegt het nog eens 16 landen toe waar de collecties worden verkocht.

 

De winkel zal wel niet overal tegelijk worden gelanceerd. Dat gebeurt in fases. In februari is het de beurt aan Roemenië, Zweden, Denemarken en Ierland, terwijl onder meer Kroatië, Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Bulgarije en Finland moeten wachten tot in maart. De laatste landen, zoals Litouwen en Letland, worden vanaf april toegevoegd.

 

Met de lancering van de Europese online winkel is de visuele identiteit van Oysho online ook helemaal aangepast. Daarbij wordt er meer aandacht gevestigd op het gebruik van beelden, die klanten een intuïtieve en dynamische gebruikerservaring moeten geven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top