Oysho opent Europese webshop

Oysho opent Europese webshop

Kledingketen Oysho, onderdeel van het Spaanse mode-imperium Inditex, heeft een Europese webshop geopend. Voortaan kunnen dus alle inwoners van Europa kleding kopen van het merk, zelfs al zijn er geen fysieke filialen in het land.

 

Lancering in fases

Oysho is momenteel al in 16 landen te vinden met fysieke winkels, onder andere in Duitsland, Oostenrijk, België, Spanje, Nederland, China en Mexico. Met de opening van de Europese webshop voegt het nog eens 16 landen toe waar de collecties worden verkocht.

 

De winkel zal wel niet overal tegelijk worden gelanceerd. Dat gebeurt in fases. In februari is het de beurt aan Roemenië, Zweden, Denemarken en Ierland, terwijl onder meer Kroatië, Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Bulgarije en Finland moeten wachten tot in maart. De laatste landen, zoals Litouwen en Letland, worden vanaf april toegevoegd.

 

Met de lancering van de Europese online winkel is de visuele identiteit van Oysho online ook helemaal aangepast. Daarbij wordt er meer aandacht gevestigd op het gebruik van beelden, die klanten een intuïtieve en dynamische gebruikerservaring moeten geven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Kerstboodschap Belgische retailers: "Koop Belgisch"

19/12/2017

Koop Belgisch, roepen enkele Belgische retailkleppers in hun ‘kerstboodschap’. Zo zorg je voor je eigen land en buurt, klinkt het. Al nuanceren anderen, zoals Media Markt-CEO Sven Degezelle, dat meteen. 

Back to top