Oysho opent Europese webshop

Oysho opent Europese webshop

Kledingketen Oysho, onderdeel van het Spaanse mode-imperium Inditex, heeft een Europese webshop geopend. Voortaan kunnen dus alle inwoners van Europa kleding kopen van het merk, zelfs al zijn er geen fysieke filialen in het land.

 

Lancering in fases

Oysho is momenteel al in 16 landen te vinden met fysieke winkels, onder andere in Duitsland, Oostenrijk, België, Spanje, Nederland, China en Mexico. Met de opening van de Europese webshop voegt het nog eens 16 landen toe waar de collecties worden verkocht.

 

De winkel zal wel niet overal tegelijk worden gelanceerd. Dat gebeurt in fases. In februari is het de beurt aan Roemenië, Zweden, Denemarken en Ierland, terwijl onder meer Kroatië, Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Bulgarije en Finland moeten wachten tot in maart. De laatste landen, zoals Litouwen en Letland, worden vanaf april toegevoegd.

 

Met de lancering van de Europese online winkel is de visuele identiteit van Oysho online ook helemaal aangepast. Daarbij wordt er meer aandacht gevestigd op het gebruik van beelden, die klanten een intuïtieve en dynamische gebruikerservaring moeten geven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Back to top