PayPal rolt One Touch ook uit in België en Nederland | RetailDetail

PayPal rolt One Touch ook uit in België en Nederland

PayPal rolt One Touch ook uit in België en Nederland

Betaalservice PayPal heeft zijn dienst One Touch uitgerold naar twaalf nieuwe Europese landen, waaronder België en Nederland. Met One Touch kunnen gebruikers sneller online betalen.

Tijdswinst

De dienst van PayPal laat het toe dat gebruikers niet steeds opnieuw moeten inloggen bij een webwinkel wanneer ze met PayPal willen betalen. Ze moeten daarvoor eenmalig hun gegevens invullen en aangeven dat ze altijd ingelogd willen blijven. Daarna kunnen ze met één klik hun bestellingen betalen. Vooral voor mobiele betalingen zal het veel tijdswinst opleveren. Gebruikers zullen wel hun gegevens moeten ingeven als ze een andere browser of ander toestel gebruiken.

 

One Touch werd een jaar geleden gelanceerd in de Verenigde Staten en kwam ook al naar Canada en het Verenigd Koninkrijk. Nu komen daar België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Spanje, Turkije, Zweden en Zwitserland bij. Ook in Australië, als enige nieuwe niet-Europese land, zal de dienst uitgerold worden.

 

Webwinkels die in aanmerking komen om de dienst te gebruiken, hoeven niets te doen: PayPal schakelt de dienst automatisch in. Volgens PayPal kunnen consumenten al met One Touch betalen bij honderdduizenden winkels wereldwijd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top