P&G start met abonnementsdienst voor wasproduct | RetailDetail

P&G start met abonnementsdienst voor wasproduct

P&G start met abonnementsdienst voor wasproduct

Procter & Gamble gaat van start met een online abonnementsdienst voor zijn wasproduct Tide. De Tide Wash Club is momenteel wel enkel nog te vinden in Atlanta.

Verrast door succes Dollar Shave Club

Daarnaast is het in Chicago dan weer gestart met Tide Spin, waarbij klanten via een app op hun smartphone hun was kunnen laten ophalen en laten wassen door bedrijven die samenwerken met Procter & Gamble en natuurlijk gebruik maken van Tide.

 

P&G ziet zich genoodzaakt om dergelijke proefprojecten te lanceren, omdat het een fors deel van zijn marktaandeel bij scheermesjes de richting van de Dollar Shave Club zag uitgaan: in 2010 had P&G nog een marktaandeel van 71% bij scheermesjes, maar eind 2015 was dat al gedaald tot 59%. Tot overmaat van ramp werd de Dollar Shave Club, die met een abonnementsdienst mesjes aan huis levert, net ingelijfd door grote concurrent Unilever.

 

Nu waagt P&G zich dus aan de rechtstreekse verkoop aan de concurrent met de Tide Wash Club. Dat is onontgonnen gebied is voor P&G, maar tevens een immense bron van informatie over de noden en wensen van de consument.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

HelloFresh nu ook naar Ahold Delhaize USA

06/06/2018

De maaltijdboxen van HelloFresh zijn nu ook in de Amerikaanse supermarkten van Ahold Delhaize te koop. Met maaltijdkits voor individuele gerechten denkt HelloFresh retailers nieuw leven in te blazen. 

Starbucks-topman neemt afscheid

05/06/2018

Howard Schultz, de man die Starbucks groot maakte, verlaat eind deze maand het bedrijf dat zich momenteel in woelig vaarwater bevindt. Het bericht is in de Verenigde Staten aanleiding voor geruchten over politieke ambities.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.