P&G start met abonnementsdienst voor wasproduct

P&G start met abonnementsdienst voor wasproduct

Procter & Gamble gaat van start met een online abonnementsdienst voor zijn wasproduct Tide. De Tide Wash Club is momenteel wel enkel nog te vinden in Atlanta.

Verrast door succes Dollar Shave Club

Daarnaast is het in Chicago dan weer gestart met Tide Spin, waarbij klanten via een app op hun smartphone hun was kunnen laten ophalen en laten wassen door bedrijven die samenwerken met Procter & Gamble en natuurlijk gebruik maken van Tide.

 

P&G ziet zich genoodzaakt om dergelijke proefprojecten te lanceren, omdat het een fors deel van zijn marktaandeel bij scheermesjes de richting van de Dollar Shave Club zag uitgaan: in 2010 had P&G nog een marktaandeel van 71% bij scheermesjes, maar eind 2015 was dat al gedaald tot 59%. Tot overmaat van ramp werd de Dollar Shave Club, die met een abonnementsdienst mesjes aan huis levert, net ingelijfd door grote concurrent Unilever.

 

Nu waagt P&G zich dus aan de rechtstreekse verkoop aan de concurrent met de Tide Wash Club. Dat is onontgonnen gebied is voor P&G, maar tevens een immense bron van informatie over de noden en wensen van de consument.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

“Ferrero dicht bij overname Amerikaanse chocoladetak Nestlé”

11/01/2018

Er is een deal in de maak tussen het Italiaanse Ferrero en het Zwitserse Nestlé over de Amerikaanse chocoladeactiviteiten van die laatste. De producent van o.a. Nutella en Tictac zou 2,8 miljard dollar betalen voor merken als Butterfinger en Baby Ruth.

Quiksilver neemt concurrent Billabong over

05/01/2018

Het Amerikaanse surfmerk Quiksilver heeft zijn Australische sectorgenoot Billabong overgenomen. Quiksilver had eind vorig jaar een overnamebod gedaan op het financieel geplaagde merk en nu zijn beide partijen tot een overeenkomst gekomen.

Amerikaans vriesweer slecht nieuws voor prijzen citrusvruchten

05/01/2018

Het koude weer dat momenteel een groot stuk van de Verenigde Staten in de ban heeft, kan slecht nieuws betekenen voor de prijzen van citrusvruchten en fruitsappen. Producent Florida kreunt immers ook onder het slechte weer.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Back to top