Picnic is de beste start-up

Picnic is de beste start-up

Online supermarkt Picnic heeft tijdens het ABN Amro World Tennis Tournament in Rotterdam de Beste Start-Up 2016 Award gekregen. Tijdens dat tornooi wordt jaarlijks het beste nieuwe initiatief in het retaillandschap verkozen.

 

“Heel bijzonder”

Picnic laat zo de andere twee genomineerden, Bloomon en Dyanne Store, achter zich. Picnic werd verkozen nadat het tijdens het tornooi een pitch mocht doen voor een zaal met 500 retailers. Die vonden het concept, van een online supermarkt die gratis bezorgt, zo vernieuwend dat ze Picnic met de award beloonden.

 

“De afgelopen maanden heb ik al vaak over onze onderneming verteld en het is extra leuk om voor een zaal vol collega-retailers te staan. Zij kennen de markt en zijn daardoor extra kritisch. Om dan door hen uitgeroepen te worden als de beste start-up van het jaar, is wel heel bijzonder. Dat geeft ons extra vertrouwen voor de toekomst”, zegt Michiel Muller, medeoprichter van Picnic.

 

Picnic is een initiatief van vier ondernemers die een nieuwe distributiemethode ontwikkelden, waarmee boodschappen zonder onnodige tussenschakels kunnen worden rondgebracht. Klanten kunnen daarbij zelf kiezen welke rit ze verkiezen, zodat ze tot op een half uur precies weten wanneer een bezorging zal plaatsvinden. Dankzij de nieuwe distributiemethode kunnen de kosten laag gehouden worden, waardoor de prijzen van Picnic laag liggen en de bezorging gratis is.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top