Picnic is de beste start-up | RetailDetail

Picnic is de beste start-up

Picnic is de beste start-up

Online supermarkt Picnic heeft tijdens het ABN Amro World Tennis Tournament in Rotterdam de Beste Start-Up 2016 Award gekregen. Tijdens dat tornooi wordt jaarlijks het beste nieuwe initiatief in het retaillandschap verkozen.

 

“Heel bijzonder”

Picnic laat zo de andere twee genomineerden, Bloomon en Dyanne Store, achter zich. Picnic werd verkozen nadat het tijdens het tornooi een pitch mocht doen voor een zaal met 500 retailers. Die vonden het concept, van een online supermarkt die gratis bezorgt, zo vernieuwend dat ze Picnic met de award beloonden.

 

“De afgelopen maanden heb ik al vaak over onze onderneming verteld en het is extra leuk om voor een zaal vol collega-retailers te staan. Zij kennen de markt en zijn daardoor extra kritisch. Om dan door hen uitgeroepen te worden als de beste start-up van het jaar, is wel heel bijzonder. Dat geeft ons extra vertrouwen voor de toekomst”, zegt Michiel Muller, medeoprichter van Picnic.

 

Picnic is een initiatief van vier ondernemers die een nieuwe distributiemethode ontwikkelden, waarmee boodschappen zonder onnodige tussenschakels kunnen worden rondgebracht. Klanten kunnen daarbij zelf kiezen welke rit ze verkiezen, zodat ze tot op een half uur precies weten wanneer een bezorging zal plaatsvinden. Dankzij de nieuwe distributiemethode kunnen de kosten laag gehouden worden, waardoor de prijzen van Picnic laag liggen en de bezorging gratis is.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Picnic slachtoffer van eigen succes: meer vraag dan capaciteit

08/06/2018

De wachttijden voor wie zich wil aanmelden bij de Nederlandse online boodschappendienst Picnic lopen op. Wie bijvoorbeeld in Rotterdam klant wil worden, moet wekenlang wachten op een plekje op de bezorgroute.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.