Picnic groeit naar 7.000 klanten

Picnic groeit naar 7.000 klanten

Online supermarkt Picnic heeft na vijf maanden de kaap van 7.000 klanten weten te bereiken. Volgens Picnic zijn ondertussen tien procent van de huishoudens in Amersfoort en Leusden overgestapt naar de online boodschappendienst.

 

Lage distributiekosten

Een deel van het succes is volgens Picnic toe te schrijven aan het feit dat de klanten al van bij het begin nauw betrokken waren bij de opbouw van Picnic. "Feitelijk hebben de Amersfoorters en Leusdenaren hun eigen supermarkt gemaakt en daarom zijn ze ook zo betrokken", zegt Michiel Muller, mede-oprichter van Picnic. "Dat we nu al bijna 7.000 trouwe klanten hebben na nog geen vijf maanden overtreft al onze verwachtingen. We hadden verwacht pas eind dit jaar op dit punt te zitten."

 

Klanten wijzen zelf de gratis thuisbezorging, het nooit meer wachten aan de kassa en het niet meer moeten sjouwen met tassen aan als de grootste voordelen. Daarnaast zijn ze volgen Picnic ook zeer te spreken over het uitgebreide aanbod lokale producten.

 

Picnic is momenteel enkel te vinden in Amersfoort en Leusden, maar binnenkort kunnen ook consumenten in Utrecht, Apeldoorn en Almere met de online supermarkt aan de slag. De online foodretailer weet de prijzen van producten laag te houden dankzij een speciale distributiemethode waar het drie jaar aan werkte. Die zorgt ervoor dat de boodschappen zonder onnodige schakels kunnen worden rondgebracht in de stad.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top