Picnic groeit naar 7.000 klanten | RetailDetail

Picnic groeit naar 7.000 klanten

Picnic groeit naar 7.000 klanten

Online supermarkt Picnic heeft na vijf maanden de kaap van 7.000 klanten weten te bereiken. Volgens Picnic zijn ondertussen tien procent van de huishoudens in Amersfoort en Leusden overgestapt naar de online boodschappendienst.

 

Lage distributiekosten

Een deel van het succes is volgens Picnic toe te schrijven aan het feit dat de klanten al van bij het begin nauw betrokken waren bij de opbouw van Picnic. "Feitelijk hebben de Amersfoorters en Leusdenaren hun eigen supermarkt gemaakt en daarom zijn ze ook zo betrokken", zegt Michiel Muller, mede-oprichter van Picnic. "Dat we nu al bijna 7.000 trouwe klanten hebben na nog geen vijf maanden overtreft al onze verwachtingen. We hadden verwacht pas eind dit jaar op dit punt te zitten."

 

Klanten wijzen zelf de gratis thuisbezorging, het nooit meer wachten aan de kassa en het niet meer moeten sjouwen met tassen aan als de grootste voordelen. Daarnaast zijn ze volgen Picnic ook zeer te spreken over het uitgebreide aanbod lokale producten.

 

Picnic is momenteel enkel te vinden in Amersfoort en Leusden, maar binnenkort kunnen ook consumenten in Utrecht, Apeldoorn en Almere met de online supermarkt aan de slag. De online foodretailer weet de prijzen van producten laag te houden dankzij een speciale distributiemethode waar het drie jaar aan werkte. Die zorgt ervoor dat de boodschappen zonder onnodige schakels kunnen worden rondgebracht in de stad.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Picnic slachtoffer van eigen succes: meer vraag dan capaciteit

08/06/2018

De wachttijden voor wie zich wil aanmelden bij de Nederlandse online boodschappendienst Picnic lopen op. Wie bijvoorbeeld in Rotterdam klant wil worden, moet wekenlang wachten op een plekje op de bezorgroute.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.