Picnic groeit naar 7.000 klanten

Picnic groeit naar 7.000 klanten

Online supermarkt Picnic heeft na vijf maanden de kaap van 7.000 klanten weten te bereiken. Volgens Picnic zijn ondertussen tien procent van de huishoudens in Amersfoort en Leusden overgestapt naar de online boodschappendienst.

 

Lage distributiekosten

Een deel van het succes is volgens Picnic toe te schrijven aan het feit dat de klanten al van bij het begin nauw betrokken waren bij de opbouw van Picnic. "Feitelijk hebben de Amersfoorters en Leusdenaren hun eigen supermarkt gemaakt en daarom zijn ze ook zo betrokken", zegt Michiel Muller, mede-oprichter van Picnic. "Dat we nu al bijna 7.000 trouwe klanten hebben na nog geen vijf maanden overtreft al onze verwachtingen. We hadden verwacht pas eind dit jaar op dit punt te zitten."

 

Klanten wijzen zelf de gratis thuisbezorging, het nooit meer wachten aan de kassa en het niet meer moeten sjouwen met tassen aan als de grootste voordelen. Daarnaast zijn ze volgen Picnic ook zeer te spreken over het uitgebreide aanbod lokale producten.

 

Picnic is momenteel enkel te vinden in Amersfoort en Leusden, maar binnenkort kunnen ook consumenten in Utrecht, Apeldoorn en Almere met de online supermarkt aan de slag. De online foodretailer weet de prijzen van producten laag te houden dankzij een speciale distributiemethode waar het drie jaar aan werkte. Die zorgt ervoor dat de boodschappen zonder onnodige schakels kunnen worden rondgebracht in de stad.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top