Picnic-klant volgt bezorger live met Boodschappenradar | RetailDetail

Picnic-klant volgt bezorger live met Boodschappenradar

Picnic-klant volgt bezorger live met Boodschappenradar

Online supermarkt Picnic introduceert de boodschappenradar. De klant kan met deze nieuwe service, in dezelfde app waarmee hij boodschappen bestelt, nu ook realtime zien waar de bezorger op dat moment rijdt en hoe laat zijn boodschappen worden bezorgd. Picnic is de eerste bezorgdienst met deze live service.

 

Net als bij de taxidienst

Klanten krijgen ‘s ochtends een sms waarin staat binnen welk half uur hun bestelde boodschappen die dag worden bezorgd. "We kregen echter vragen van klanten of het niet nóg nauwkeuriger kon”, zegt Michiel Muller, mede-oprichter van Picnic. "Daar zijn we mee aan de slag gegaan, met als resultaat iets dat lijkt op de service van taxidienst Uber. Je ziet op het scherm van je mobiele telefoon ons autootje rijden en weet dus precies hoe laat je bestelling wordt afgeleverd. Je hoeft maar een paar minuten thuis te zijn en zo wordt het nog makkelijker."


Jessica Wolffers hielp als klant mee met de ontwikkeling van de boodschappenradar: “Bij Picnic hoefde je al niet uren op de bezorger te wachten, maar met de boodschappenradar weet je het écht op de minuut nauwkeurig. Erg handig als je nog even bij de buren bent of je kind moet ophalen.”


Picnic speelt met de app ook in op een andere, veelgestelde vraag van klanten: wie is toch die leuke jongen of die jongedame die mijn boodschappen bezorgt? Muller: "Op verzoek van onze klanten hebben we van elke bezorger een kort profiel toegevoegd. Klanten vinden het leuk om meer te weten over de persoon die bij ze voor de deur staat.”

 

Nu 7.000 klanten

Picnic groeide onlangs naar de 6.000ste klant in Amersfoort. In Leusden maken inmiddels 1.000 huishoudens gebruik van de online bezorgdienst. De bestellingen worden in deze plaatsen bezorgd door 100 bezorgers met 25 elektrische wagentjes. Picnic veroverde in vijf maanden tijd sinds de start in september een martkaandeel van zo'n 10 procent.

 

Klanten noemen gratis thuisbezorgen, nooit meer wachten bij de kassa en niet meer sjouwen met volle tassen als belangrijkste redenen voor de overstap naar Picnic. Ook het groeiende aanbod van lokale producten wordt veel genoemd als reden om klant te worden. Zo levert Picnic sinds kort bier van brouwerij De Volle Maat uit Leusden en sambal van Sambal Bert uit Amersfoort.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top