Picnic komt met app voor blinden en slechtzienden | RetailDetail

Picnic komt met app voor blinden en slechtzienden

Picnic komt met app voor blinden en slechtzienden

Online supermarkt Picnic heeft een app ontwikkeld die specifiek is gericht op blinden en slechtzienden. De app leest de nodige informatie voor, zodat ook gebruikers met een visuele beperking online kunnen winkelen.

Informatie voorlezen

Voorlopig is er enkel een app voor iOS, omdat Picnic meent dat die toestellen voor mensen met een beperking eenvoudiger te gebruiken zijn. “Zo zit er de functionaliteit in om informatie voor te lezen aan de gebruiker wanneer deze over het scherm veegt. Deze functionaliteit hebben we voor Picnic in de app context gegeven, zodat het systeem geen losse elementen voorleest, maar bijvoorbeeld 'pot pindakaas, 150 gram, klik dubbel voor toevoegen aan winkelmandje”, aldus Lars Lockefeer van Picnic aan Twinkle.

 

Ook de ontwikkeling van een gelijkaardige app voor Android staat al op de planning bij Picnic. Voor de huidige app werkte Picnic samen met eigen klanten, om uit te zoeken hoe die exact moest werken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Picnic slachtoffer van eigen succes: meer vraag dan capaciteit

08/06/2018

De wachttijden voor wie zich wil aanmelden bij de Nederlandse online boodschappendienst Picnic lopen op. Wie bijvoorbeeld in Rotterdam klant wil worden, moet wekenlang wachten op een plekje op de bezorgroute.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.