Pinterest kondigt Shopping with Pinterest aan | RetailDetail

Pinterest kondigt Shopping with Pinterest aan

Pinterest kondigt Shopping with Pinterest aan

Het sociale platform Pinterest heeft Shopping with Pinterest aangekondigd, waarmee gebruikers voortaan de mogelijkheid krijgen om producten van verschillende aanbieders te verzamelen in één winkelmandje.

Ook op desktopversie

In één adem worden de 'buyable pins', waarmee bezoekers snel hun favoriete producten kunnen kopen, ook beschikbaar gesteld op de desktopversie van Pinterest. Tot nu toe waren die enkel te vinden op de mobiele apps.

 

Volgens productmanager Tim Weingarten is Shopping with Pinterest meer dan enkel een winkelmandje op de website. “Shopping with Pinterest gaat niet enkel over kopen. Het is een holistische kijk op de gehele winkelervaring, van dat eerste moment van inspiratie tot de aankoop en verder. Bovendien werkt het over verschillende toestellen heen en drijft het in-store verkopen”, aldus Weingarten in een persbericht.

 

Klanten krijgen bovendien ook meerdere mogelijkheden om een product te zoeken. Pinterest zal op zoek gaan naar producten op basis van afbeeldingen die ze zelf hebben genomen of die ze tegenkomen op Pinterest. Die laatste optie werkt momenteel enkel op iOS. Ook de zoekfunctie met eigen foto’s wordt in de toekomst nog verder uitgebreid.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Toch nog een tweede leven voor Toys "R" Us?

02/07/2018

Het doek is finaal gevallen over Toys "R" Us in de Verenigde Staten: alle winkels zijn er dicht en 30.000 medewerkers staan op straat. Toch hoopt de beroemde speelgoedketen nog op een toekomst.

Amazon gaat zelf pakjes bezorgen

29/06/2018

Amazon lanceert zijn eigen bezorgdienst in de Verenigde Staten: de online reus wil zo minder afhankelijk worden van pakjesdiensten als UPS en denkt kosten te kunnen besparen.

Ahold Delhaize pompt miljoenen in Amerikaanse dochter

28/06/2018

Ahold Delhaize-dochter Giant Food Stores investeert 22 miljoen euro in de Amerikaanse staat Pennsylvania. Daar komt onder meer een nieuwe e-commercehub voor Peapod.

Impact handelsoorlog nog niet zichtbaar in winkelrekken

26/06/2018

De gevolgen van de handelsoorlog tussen Europa en de Verenigde Staten blijven voorlopig nog beperkt voor retailers en consumenten, maar de vrees voor een escalatie is reëel.