Pinterest kondigt Shopping with Pinterest aan | RetailDetail

Pinterest kondigt Shopping with Pinterest aan

Pinterest kondigt Shopping with Pinterest aan

Het sociale platform Pinterest heeft Shopping with Pinterest aangekondigd, waarmee gebruikers voortaan de mogelijkheid krijgen om producten van verschillende aanbieders te verzamelen in één winkelmandje.

Ook op desktopversie

In één adem worden de 'buyable pins', waarmee bezoekers snel hun favoriete producten kunnen kopen, ook beschikbaar gesteld op de desktopversie van Pinterest. Tot nu toe waren die enkel te vinden op de mobiele apps.

 

Volgens productmanager Tim Weingarten is Shopping with Pinterest meer dan enkel een winkelmandje op de website. “Shopping with Pinterest gaat niet enkel over kopen. Het is een holistische kijk op de gehele winkelervaring, van dat eerste moment van inspiratie tot de aankoop en verder. Bovendien werkt het over verschillende toestellen heen en drijft het in-store verkopen”, aldus Weingarten in een persbericht.

 

Klanten krijgen bovendien ook meerdere mogelijkheden om een product te zoeken. Pinterest zal op zoek gaan naar producten op basis van afbeeldingen die ze zelf hebben genomen of die ze tegenkomen op Pinterest. Die laatste optie werkt momenteel enkel op iOS. Ook de zoekfunctie met eigen foto’s wordt in de toekomst nog verder uitgebreid.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Meer omzet maar (pak) minder winst voor PepsiCo

15/02/2018

Ondanks een ‘vlak’ vierde kwartaal, waarin de snacks de afkalvende verkoop van frisdranken alsnog wisten te compenseren, is PepsiCo er toch in geslaagd 2017 met een lichte omzetgroei af te sluiten. De nettowinst nam wel een flinke duik.

Amazon gaat eigen pakjes en boodschappen leveren

09/02/2018

Amazon wordt zijn eigen logistieke dienstverlener: het gaat zelf de pakjes van zijn marktplaatspartners ophalen en leveren. Ook kunnen klanten van supermarktketen Whole Foods hun boodschappen voortaan binnen de twee uur thuis geleverd krijgen.

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Diesel opent eigen namaakwinkel

09/02/2018

Het Italiaanse modemerk Diesel heeft een ludieke manier gevonden om de strijd aan te gaan met namaakmerken. Het heeft in New York een boetiek geopend waar het zelf ‘namaak’ verkoopt onder de naam Deisel.

Back to top