Pinterest kondigt Shopping with Pinterest aan | RetailDetail

Pinterest kondigt Shopping with Pinterest aan

Pinterest kondigt Shopping with Pinterest aan

Het sociale platform Pinterest heeft Shopping with Pinterest aangekondigd, waarmee gebruikers voortaan de mogelijkheid krijgen om producten van verschillende aanbieders te verzamelen in één winkelmandje.

Ook op desktopversie

In één adem worden de 'buyable pins', waarmee bezoekers snel hun favoriete producten kunnen kopen, ook beschikbaar gesteld op de desktopversie van Pinterest. Tot nu toe waren die enkel te vinden op de mobiele apps.

 

Volgens productmanager Tim Weingarten is Shopping with Pinterest meer dan enkel een winkelmandje op de website. “Shopping with Pinterest gaat niet enkel over kopen. Het is een holistische kijk op de gehele winkelervaring, van dat eerste moment van inspiratie tot de aankoop en verder. Bovendien werkt het over verschillende toestellen heen en drijft het in-store verkopen”, aldus Weingarten in een persbericht.

 

Klanten krijgen bovendien ook meerdere mogelijkheden om een product te zoeken. Pinterest zal op zoek gaan naar producten op basis van afbeeldingen die ze zelf hebben genomen of die ze tegenkomen op Pinterest. Die laatste optie werkt momenteel enkel op iOS. Ook de zoekfunctie met eigen foto’s wordt in de toekomst nog verder uitgebreid.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Macy's neemt New Yorkse conceptwinkel Story over

02/05/2018

De Amerikaanse warenhuisketen Macy's koopt de New Yorkse conceptwinkel Story. Oprichter Rachel Schechtman wordt bij Macy's benoemd tot 'brand experience officer'. 

Liever plantaardig dan veganistisch voor consumenten

02/05/2018

Plantaardige voeding is - zelfs in de Verenigde Staten - sterk in opmars: 48% van de Amerikanen wil er meer plantaardig eten. Consumenten horen dan wel liever de term plantaardig dan veganistisch, die te streng en negatief klinkt.

Amazon verpulvert verwachtingen dankzij Prime en cloud

27/04/2018

Amazon-baas Jeff Bezos heeft weer een goede reden om een grote fles champagne te kraken: zijn bedrijf zag zijn omzet met 43% stijgen tot 51 miljard dollar (42 miljard euro). De nettowinst verdubbelde zelfs naar 1,63 miljard dollar.

Coca-Cola groeit dankzij Light en Zero

25/04/2018

In zijn eerste kwartaal noteerde Coca-Cola een omzetdaling met 16%, maar dat is voor de frisdrankenproducent nog steeds beter dan verwacht. Op eigen kracht verhoogt Coca-Cola de omzet met 5%, onder meer door de herlancering van zijn suikervrije drankjes.