Pinterest kondigt Shopping with Pinterest aan

Pinterest kondigt Shopping with Pinterest aan

Het sociale platform Pinterest heeft Shopping with Pinterest aangekondigd, waarmee gebruikers voortaan de mogelijkheid krijgen om producten van verschillende aanbieders te verzamelen in één winkelmandje.

Ook op desktopversie

In één adem worden de 'buyable pins', waarmee bezoekers snel hun favoriete producten kunnen kopen, ook beschikbaar gesteld op de desktopversie van Pinterest. Tot nu toe waren die enkel te vinden op de mobiele apps.

 

Volgens productmanager Tim Weingarten is Shopping with Pinterest meer dan enkel een winkelmandje op de website. “Shopping with Pinterest gaat niet enkel over kopen. Het is een holistische kijk op de gehele winkelervaring, van dat eerste moment van inspiratie tot de aankoop en verder. Bovendien werkt het over verschillende toestellen heen en drijft het in-store verkopen”, aldus Weingarten in een persbericht.

 

Klanten krijgen bovendien ook meerdere mogelijkheden om een product te zoeken. Pinterest zal op zoek gaan naar producten op basis van afbeeldingen die ze zelf hebben genomen of die ze tegenkomen op Pinterest. Die laatste optie werkt momenteel enkel op iOS. Ook de zoekfunctie met eigen foto’s wordt in de toekomst nog verder uitgebreid.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

 

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

17/10/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Verovering VS loopt moeizaam voor Lidl

29/09/2017

De eerste Amerikaanse winkels van Lidl presteren ‘angstwekkend zwak’, melden Duitse en Amerikaanse media. Het management grijpt in en versterkt vanuit Duitsland zijn greep op de overzeese operaties.  

Back to top