Pokèmon GO krijgt gesponsorde locaties

Pokèmon GO krijgt gesponsorde locaties

Pokèmon GO is momenteel wereldwijd een enorme hype en daar wil ontwikkelaar Niantic munt uit slaan, met de toevoeging van gesponsorde locaties. Retailers hopen zo meer klanten te lokken.

Klanten lokken

Dat wil bijvoorbeeld zeggen dat winkels kunnen betalen om locaties te laten opnemen in de game en dat ze zullen moeten betalen per bezoek dat ze over de vloer krijgen dankzij de app. Momenteel zijn er al flink wat retailers die merken dat aanwezig zijn in de game heel wat klanten kan lokken. Zo liet een restaurant in New York verstaan dat het 75 procent meer klanten trok, nadat het 10 dollar had uitgegeven aan een in-app aankoop die Pokèmon naar hun locatie lokte. Ook andere bedrijven proberen klanten te lokken door aan te geven dat er heel wat Pokèmon in hun buurt te vinden zijn.

 

Voor Niantic is deze manier van adverteren niet nieuw: zij zitten immers ook achter de game Ingress, wat kan gezien worden als de voorloper van Pokèmon GO. Ook daar kunnen bedrijven betalen voor gesponsorde locaties.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Back to top