Pokèmon GO krijgt gesponsorde locaties | RetailDetail

Pokèmon GO krijgt gesponsorde locaties

Pokèmon GO krijgt gesponsorde locaties

Pokèmon GO is momenteel wereldwijd een enorme hype en daar wil ontwikkelaar Niantic munt uit slaan, met de toevoeging van gesponsorde locaties. Retailers hopen zo meer klanten te lokken.

Klanten lokken

Dat wil bijvoorbeeld zeggen dat winkels kunnen betalen om locaties te laten opnemen in de game en dat ze zullen moeten betalen per bezoek dat ze over de vloer krijgen dankzij de app. Momenteel zijn er al flink wat retailers die merken dat aanwezig zijn in de game heel wat klanten kan lokken. Zo liet een restaurant in New York verstaan dat het 75 procent meer klanten trok, nadat het 10 dollar had uitgegeven aan een in-app aankoop die Pokèmon naar hun locatie lokte. Ook andere bedrijven proberen klanten te lokken door aan te geven dat er heel wat Pokèmon in hun buurt te vinden zijn.

 

Voor Niantic is deze manier van adverteren niet nieuw: zij zitten immers ook achter de game Ingress, wat kan gezien worden als de voorloper van Pokèmon GO. Ook daar kunnen bedrijven betalen voor gesponsorde locaties.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Back to top