Pokèmon GO krijgt gesponsorde locaties

Pokèmon GO krijgt gesponsorde locaties

Pokèmon GO is momenteel wereldwijd een enorme hype en daar wil ontwikkelaar Niantic munt uit slaan, met de toevoeging van gesponsorde locaties. Retailers hopen zo meer klanten te lokken.

Klanten lokken

Dat wil bijvoorbeeld zeggen dat winkels kunnen betalen om locaties te laten opnemen in de game en dat ze zullen moeten betalen per bezoek dat ze over de vloer krijgen dankzij de app. Momenteel zijn er al flink wat retailers die merken dat aanwezig zijn in de game heel wat klanten kan lokken. Zo liet een restaurant in New York verstaan dat het 75 procent meer klanten trok, nadat het 10 dollar had uitgegeven aan een in-app aankoop die Pokèmon naar hun locatie lokte. Ook andere bedrijven proberen klanten te lokken door aan te geven dat er heel wat Pokèmon in hun buurt te vinden zijn.

 

Voor Niantic is deze manier van adverteren niet nieuw: zij zitten immers ook achter de game Ingress, wat kan gezien worden als de voorloper van Pokèmon GO. Ook daar kunnen bedrijven betalen voor gesponsorde locaties.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Directie Neckermann.com aangehouden op verdenking van witwaspraktijken

05/12/2017

De Nederlandse opsporingsdienst FIOD is gisteren ingevallen bij webwinkel Neckermann.com en moederbedrijf Readen. De directie is aangehouden, wellicht op verdenking van witwaspraktijken.

 

Aftelreclames: de nieuwe trend in adverteren?

05/12/2017

Online luxeretailer Yoox lanceert een nieuw soort YouTube-reclame: flitsaanbiedingen die maar vijftien seconden lang gelden. Wie niet snel klikt terwijl de reclame afspeelt, is te laat. De reclamecampagne loopt tot half december.

Coolblue opent nieuw Belgisch hoofdkantoor

01/12/2017

Het nieuws was een tijdje geleden al gelekt, maar nu is het officieel: Coolblue heeft in Berchem een nieuw Belgisch hoofdkantoor geopend. De Nederlandse online retailer neemt er zijn intrek in het kantorencomplex Post X.

Back to top