Qatar investeert in Vente-Privée

Qatar investeert in Vente-Privée

Qatar Investment Authority, het investeringsfonds van de golfstaat Qatar, gaat een minderheidsaandeel nemen in online retailer Vente-Privée. Het neemt daarvoor het aandeel over van een andere, niet nader genoemde, aandeelhouder van het platform.

Eerste online investering voor Qatar

Ook hoe groot het aandeel van Qatar zal worden, werd niet bekendgemaakt. Voor het investeringsfonds van Qatar is het de eerste stap op de online markt, maar momenteel heeft het wel al aandelen van onder ander Volkswagen, de luchthaven Heathrow, Barclays Bank, Credit Suisse, Harrods en Sainsbury's in de portefeuille zitten.

 

De instap van de Qatari is niet de enige verandering bij Vente-Privée: daarnaast heeft immers ook mede-oprichter Jacques-Antoine Granjon zijn aandelenpakket vergroot van 20 procent naar 25 procent.

 

De Franse besloten kortingwebshop heeft momenteel ongeveer 20 miljoen leden in acht Europese landen, waaronder Nederland en België, en zou het boekjaar 2013 hebben afgesloten met een omzet van een kleine twee miljard euro. Dat zou opnieuw een flinke stijging betekenen ten opzichte van 2012, toen de omzet strandde op 1,3 miljard euro.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top