Saleduck breidt uit naar Azië | RetailDetail

Saleduck breidt uit naar Azië

Saleduck breidt uit naar Azië

De Amsterdamse start-up Saleduck gaat uitbreiden naar Azië en een kantoor openen in Kuala Lumpur. Saleduck is een website die verschillende online aanbiedingen en kortingen verzamelt op één pagina.

Grootste markt ter wereld

“De Aziatische e-commercemarkt is met 770 miljard inmiddels veruit de grootste ter wereld. Ook de groei van 44% in 2014 is vele malen sterker dan in de rest van de wereld. De beslissing was dus snel gemaakt.” zegt CEO Domingo Karsten.

 

Saleduck heeft gekozen voor Maleisië, omdat het daar de MSC-status kon verkrijgen. Die wordt door de Maleisische overheid uitgereikt om innovatieve multimedia bedrijven en start-ups grote bedrijfsmatige voordelen te bieden. “Het klimaat voor start-ups is verrassend goed in Maleisië. We kunnen hier makkelijk zaken doen, zeker nu de lokale overheid onze ambitieuze plannen beloond heeft met de fel begeerde MSC status.”

 

Saleduck is daarnaast ook bezig met het verzekeren van externe investeringen. Tot nu toe werd de start-up gefinancierd uit eigen middelen, maar Saleduck gaat nu op zoek naar een financiële injectie van 500.000 euro. De website is momenteel beschikbaar in België, Denemarken, Finland, Maleisië, Noorwegen, Oostenrijk, Singapore, Turkije, Zweden en Zwitserland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top