Samsung lanceert betaaloptie voor smart tv’s

Samsung lanceert betaaloptie voor smart tv’s

Het Koreaanse Samsung heeft een betaaloptie gelanceerd op zijn smart tv’s. Gebruikers kunnen met Samsung Checkout aankopen op hun televisie met hun afstandsbediening afhandelen. Het systeem is meteen beschikbaar in 53 landen.

“Eén gemakkelijk pakket”

Wie gebruik wil maken van Samsung Checkout moet eerst zijn tv linken aan een PayPal-account of de gegevens van een betaalkaart invoeren. Daarna moet een pincode van vier cijfers ingegeven worden, waarmee bestellingen later bevestigd kunnen worden. Samsung Checkout zal enkel werken op smart tv’s die sinds 2014 op de markt zijn. Sindsdien zou Samsung wereldwijd wel al zestig miljoen van dergelijke toestellen verkocht hebben.

 

“Voor consumenten is de mogelijkheid om producten, apps en services rechtstreeks te kopen via hun tv’s een veel uitgebreidere ervaring, die veel aspecten van het leven samenbrengt in één gemakkelijk pakket”, zegt Samsung over zijn keuze om de service op de markt te brengen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top