Schoenenretailer Eram start Belgische webshop

Schoenenretailer Eram start Belgische webshop

De Franse keten van schoenenwinkels Eram heeft zopas zijn Belgische webshop geopend. Behalve exclusieve webcollecties biedt de e-shop onder meer de mogelijkheid om een paar schoenen te reserveren en het twee uur later al af te halen.

 

Gratis e-reservering in fysieke boetiek

Het Franse Eram, dat meer dan 350 winkels telt (waarvan ruim 25 in België), heeft zopas zijn Belgische webshop gelanceerd. Die vormt een doorslagje van de Franse webshop, die bij onze zuiderburen al langer met succes actief is. Naast exclusieve webcollecties in samenwerking met ontwerpers als Inès-Olympe Mercadal en Juliette Swildens pakt de webwinkel dus ook uit met de in Frankrijk populaire e-reserveringsdienst.

 

Die biedt klanten de mogelijkheid om een paar schoenen te reserveren in een boetiek en die twee uur later al gratis en zonder aankoopverplichting te gaan passen. Een knap staaltje van technologie gebaseerd op de combinatie van geolokalisatie en een geïntegreerd voorraadbeheer: de webshop vertelt u of het gewenste paar schoenen voorradig is in de dichtstbijzijnde winkel, waarna u binnen de twee uur een sms’je of mailtje krijgt dat het paar schoenen 48 uur opzij wordt gezet voor u.

 

Om de webshop te promoten, trekt Eram de kaart van de sociale media. Klanten worden aangemoedigd om hun favoriete outfits te delen door foto’s te publiceren op Instagram met de hashtag #MyEramTouch. Elke week worden de beste foto’s bekroond met een aankoopbon van 100 euro.

 

Afhaling in de winkel is gratis, levering aan huis of in een afhaalpunt is gratis vanaf 60 euro (zoniet respectievelijk 5,90 euro en 3,90 euro). De levering neemt grosso modo twee tot vijf werkdagen in beslag.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top