Schoenenretailer Omoda gaat fysiek in België | RetailDetail

Schoenenretailer Omoda gaat fysiek in België

Schoenenretailer Omoda gaat fysiek in België

Na de lancering van de Belgische webshop in 2008 heeft schoenenretailer Omoda nu ook een eerste fysieke winkel in België. Die werd vorig weekend feestelijk geopend op de Lombardenvest in Antwerpen. Wie de code van de kluis kon kraken, kreeg een tas van Michael Kors cadeau.

Vier webshops en veertien winkels

Omoda verkoopt online een uitgebreid gamma schoenen voor zowel dames en heren als kinderen, net zoals tassen en accessoires van merken als Converse, Birkenstock, Esprit en Tommy Hilfiger.

 

Het bedrijf opereert op de Duitse, Franse, Nederlandse en Belgische markt en heeft naast vier webshops ook veertien fysieke winkels. Dertien daarvan zijn gelegen in Nederland, de winkel in Antwerpen is dus de veertiende en de eerste buiten het moederland.

 

Feestelijke opening

Om de opening van de nieuwe winkel extra onder de aandacht te brengen, werden in de stad flyers uitgedeeld met kluiscodes. De twee gelukkigen die er in slaagden om de kluis te kraken, kregen een tas van Michael Kors als beloning.

 

Vorig jaar won Omoda in België de BeCommerce Award als beste online schoenwinkel. Met de opening van de winkel aan de Lombardenvest komt er nu ook een extra servicepunt en showroom bij. Dit zou volgens Omoda de betrouwbaarheid en de service van de online winkel verhogen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top