Skip-Q zet de schaar in wachtrijen bij restaurants

Skip-Q zet de schaar in wachtrijen bij restaurants

De nieuwe website en app Skip-Q heeft het plan om de wachtrijen in broodjeszaken en restaurants tijdens de lunchuren drastisch te verminderen. Via het platform kunnen bestellingen op voorhand gedaan en betaald worden.

Middagrush verspreiden

"Iedereen wint erbij", zegt oprichter Alexandre de Pret aan Trends. "De klanten van Skip-Q hoeven niet meer in de rij te staan. Voor de overige klanten zijn de wachtrijen korter. De zaakvoerders kunnen een nieuwe dienst aanbieden en spreiden de middagrush door al van 's morgens bestellingen te aanvaarden. Dat doen ze allemaal zonder bijkomend personeel in dienst te nemen."

 

De app werd ongeveer zes maanden geleden gelanceerd en is sindsdien een groot succes in het Brusselse. Ondertussen werden er al meer dan 3.500 bestellingen geplaatst bij ongeveer twintig restaurants.

 

"Dat cijfer willen we tegen het eind van de maand verdubbelen door nieuwe klanten aan te trekken", stelt Alexandre de Pret. "Vervolgens willen we de stap doen naar nieuwe markten, zoals Gent en Antwerpen, en naar nieuwe marktsegmenten, zoals bakkers en banketbakkers. Ons einddoel is een betaalplatform te worden dat alle lokale handelszaken groepeert."