Skip-Q zet de schaar in wachtrijen bij restaurants

Skip-Q zet de schaar in wachtrijen bij restaurants

Skip-Q zet de schaar in wachtrijen bij restaurants

De nieuwe website en app Skip-Q heeft het plan om de wachtrijen in broodjeszaken en restaurants tijdens de lunchuren drastisch te verminderen. Via het platform kunnen bestellingen op voorhand gedaan en betaald worden.

Middagrush verspreiden

"Iedereen wint erbij", zegt oprichter Alexandre de Pret aan Trends. "De klanten van Skip-Q hoeven niet meer in de rij te staan. Voor de overige klanten zijn de wachtrijen korter. De zaakvoerders kunnen een nieuwe dienst aanbieden en spreiden de middagrush door al van 's morgens bestellingen te aanvaarden. Dat doen ze allemaal zonder bijkomend personeel in dienst te nemen."

 

De app werd ongeveer zes maanden geleden gelanceerd en is sindsdien een groot succes in het Brusselse. Ondertussen werden er al meer dan 3.500 bestellingen geplaatst bij ongeveer twintig restaurants.

 

"Dat cijfer willen we tegen het eind van de maand verdubbelen door nieuwe klanten aan te trekken", stelt Alexandre de Pret. "Vervolgens willen we de stap doen naar nieuwe markten, zoals Gent en Antwerpen, en naar nieuwe marktsegmenten, zoals bakkers en banketbakkers. Ons einddoel is een betaalplatform te worden dat alle lokale handelszaken groepeert."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Stad Vilvoorde dient bezwaarschrift in tegen Neo

22/02/2018

Vilvoorde heeft een bezwaarschrift ingediend tegen de bouw- en milieuvergunning die is aangevraagd voor Neo, het enorme project met winkelcentrum op de Heizelvlakte in Brussel.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Groupe Casino brengt buurtsupermarkt Franprix naar België

13/02/2018

De Franse supermarktgroep Casino zet voor het eerst een kleine stap in België. De Fransen hebben namelijk een vestiging van buurtsupermarktketen Franprix geopend in Brussel, om te testen of het concept potentieel heeft in België.

Juttu steekt de taalgrens over

13/02/2018

Juttu, de zusterketen van A.S. Adventure, is klaar om heel België te veroveren. Na winkels in Antwerpen, Roeselare en Brugge komt er volgende maand een vestiging in Brussel en een Franstalige webshop. Ook Gent krijgt binnenkort een eigen vestiging.

Back to top