Smartphoto neemt Webprint over | RetailDetail

Smartphoto neemt Webprint over

Smartphoto neemt Webprint over

De Belgische Smartphoto-groep heeft Webprint overgenomen van de Nederlandse investeringsmaatschappij Investos voor 4,67 miljoen euro. Samen hebben beide bedrijven een omzet van 46 miljoen euro.

Gelijkaardige bedrijven

Webprint is in Nederland één van de marktleiders op vlak van persoonlijke fotoproducten, zoals fotoboeken, kaarten, wanddecoratie en fotocadeaus. Het is bovendien één van de pioniers van fotoafdrukken via het internet. In 2015 haalde Webprint een omzet van 12 miljoen euro.

 

Smartphoto, dat gelijkaardige producten aanbiedt als Webprint, zal 1,67 miljoen euro in cash neertellen, terwijl de overige drie miljoen worden uitbetaald in de vorm van vier miljoen aandelen van Smartphoto. Daardoor heeft Investos in één klap een belang van 9,95 procent in Smartphoto.

 

"Het doet ons enorm genoegen het team van Webprint te mogen verwelkomen, zodat we onze talenten en sterke punten kunnen combineren ten behoeve van onze klanten in heel Europa. Webprint brengt een sterk en herkenbaar merk met een bedrijfscultuur die net zoals bij ons gericht is op klantentevredenheid," aldus Smartphoto-topman Stef De Corte.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hans Anders rondt kaap van 200 miljoen euro omzet

12/04/2018

De Nederlandse brillenketen Hans Anders heeft zijn omzet vorig jaar met 6% opgeschroefd tot 203,7 miljoen euro. De optiekketen kondigt tegelijk aan zich terug te trekken uit de Franse markt.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

Geraakt Hema niet verkocht?

11/04/2018

De Nederlandse warenhuisketen Hema, die sinds september in de etalage staat, geraakt maar moeilijk verkocht. Geïnteresseerde partijen vinden de keten te duur. Eerdere verkooppogingen mislukten ook al. 

French Connection verkoopt Toast aan Bestseller-groep

10/04/2018

De Britse moderetailer French Connection, bekend van het opschrift FCUK, verkoopt haar dochtermerk Toast aan de Deense kledinggroep Bestseller, de groep achter labels zoals Vero Moda en Jack & Jones.

Modeplatform Polyvore stopt na overname door Ssense

09/04/2018

Polyvore, een bekend Amerikaans socialemedianetwerk en inspiratieplatform voor mode, is meteen na de overname door e-commercegroep Ssense stopgezet. Tot verontwaardiging van de gebruikers, die meteen een petitie opstartten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.