Smartphoto neemt Webprint over

Smartphoto neemt Webprint over

De Belgische Smartphoto-groep heeft Webprint overgenomen van de Nederlandse investeringsmaatschappij Investos voor 4,67 miljoen euro. Samen hebben beide bedrijven een omzet van 46 miljoen euro.

Gelijkaardige bedrijven

Webprint is in Nederland één van de marktleiders op vlak van persoonlijke fotoproducten, zoals fotoboeken, kaarten, wanddecoratie en fotocadeaus. Het is bovendien één van de pioniers van fotoafdrukken via het internet. In 2015 haalde Webprint een omzet van 12 miljoen euro.

 

Smartphoto, dat gelijkaardige producten aanbiedt als Webprint, zal 1,67 miljoen euro in cash neertellen, terwijl de overige drie miljoen worden uitbetaald in de vorm van vier miljoen aandelen van Smartphoto. Daardoor heeft Investos in één klap een belang van 9,95 procent in Smartphoto.

 

"Het doet ons enorm genoegen het team van Webprint te mogen verwelkomen, zodat we onze talenten en sterke punten kunnen combineren ten behoeve van onze klanten in heel Europa. Webprint brengt een sterk en herkenbaar merk met een bedrijfscultuur die net zoals bij ons gericht is op klantentevredenheid," aldus Smartphoto-topman Stef De Corte.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Unibail-Rodamco neemt sectorgenoot Westfield over

12/12/2017

Unibail-Rodamco neemt concurrent Westfield over voor 14 miljard euro. Het Frans-Nederlandse vastgoedbedrijf krijgt zo 35 nieuwe winkelcentra in handen, waarvan 33 in de Verenigde Staten, en wordt zo het grootste vastgoedbedrijf ter wereld.

Dr. Oetker stort zich op Belgische industriële bakkerij

11/12/2017

De Duitse Oetker Gruppe, bij ons vooral bekend van de diepvriespizza’s van Dr. Oetker, heeft de Belgische industriële bakkerij Diversi Foods overgenomen. Dat is een grote leverancier van diepvriesbrood aan Belgische en Nederlandse supermarktketens.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top