Smartphoto neemt Webprint over | RetailDetail

Smartphoto neemt Webprint over

Smartphoto neemt Webprint over

De Belgische Smartphoto-groep heeft Webprint overgenomen van de Nederlandse investeringsmaatschappij Investos voor 4,67 miljoen euro. Samen hebben beide bedrijven een omzet van 46 miljoen euro.

Gelijkaardige bedrijven

Webprint is in Nederland één van de marktleiders op vlak van persoonlijke fotoproducten, zoals fotoboeken, kaarten, wanddecoratie en fotocadeaus. Het is bovendien één van de pioniers van fotoafdrukken via het internet. In 2015 haalde Webprint een omzet van 12 miljoen euro.

 

Smartphoto, dat gelijkaardige producten aanbiedt als Webprint, zal 1,67 miljoen euro in cash neertellen, terwijl de overige drie miljoen worden uitbetaald in de vorm van vier miljoen aandelen van Smartphoto. Daardoor heeft Investos in één klap een belang van 9,95 procent in Smartphoto.

 

"Het doet ons enorm genoegen het team van Webprint te mogen verwelkomen, zodat we onze talenten en sterke punten kunnen combineren ten behoeve van onze klanten in heel Europa. Webprint brengt een sterk en herkenbaar merk met een bedrijfscultuur die net zoals bij ons gericht is op klantentevredenheid," aldus Smartphoto-topman Stef De Corte.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Duvel Moortgat de Italiaanse toer op

22/02/2018

Duvel Moortgat heeft zijn minderheidsbelang in de Italiaanse brouwerij Birrificio del Ducato opgetrokken tot 70%. De Belgische brouwerij, ook bekend van Vedett, zit al sinds 2016 in het kapitaal van de brouwerij uit Soragna bij Parma.

Consolidatie bij Amerikaanse ketens in strijd tegen Amazon

21/02/2018

De Amerikaanse retailer Albertsons heeft zijn sectorgenoot Rite Aid overgenomen, nadat die laatste eerder ook al een flink aantal winkels verkocht had aan Walgreens. De overnames zijn vooral een reactie op de opmars van Amazon en andere online spelers.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Back to top