Sport Chek lanceert y-commerce: “shoppable” reclame op YouTube

Sport Chek lanceert y-commerce: “shoppable” reclame op YouTube

De Canadese keten van sportwinkels Sport Chek heeft twee reclamevideo's gelanceerd, waar klanten de producten uit de reclame meteen in de webshop kunnen kopen.

"Wereldleider in digitalisering"

Beide video's staan op YouTube en maken deel uit van de nieuwe strategie van eigenaar Google om meer adverteerders naar de videowebsite te lokken. "We zien hierin een enorme kans voor retailers", zegt retaildirecteur Rafe Petkovic van Google Canada aan de Canadese krant The Globe and Mail; "Doorgaans inspireren retailers consumenten via televisieadvertenties, maar die worden niet gekoppeld aan het verkooppunt."

 

Voorlopig is de reclame van Sport Chek nog vrij simpel: de links verschijnen in een rijtje aan de rechterkant en volgen bijvoorbeeld niet de items doorheen de video. Sport Chek heeft 'pre-roll' tijd gekocht bij Youtube, zodat de reclame voor andere video's wordt getoond.

 

Sport Chek werkt niet toevallig mee aan het experiment van Google: "We willen een wereldleider zijn in het digitaliseren van retail", zegt marketingdirecteur Duncan Fulton. Zijn bedrijf heeft daarom ook al zo'n 20 procent van zijn reclamebudget verschoven naar digitale media. In het begin van volgend jaar zal het ook zijn papieren folder een week uit roulatie halen om volledig te focussen op digitale reclame.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top