Sport Chek lanceert y-commerce: “shoppable” reclame op YouTube

Sport Chek lanceert y-commerce: “shoppable” reclame op YouTube

De Canadese keten van sportwinkels Sport Chek heeft twee reclamevideo's gelanceerd, waar klanten de producten uit de reclame meteen in de webshop kunnen kopen.

"Wereldleider in digitalisering"

Beide video's staan op YouTube en maken deel uit van de nieuwe strategie van eigenaar Google om meer adverteerders naar de videowebsite te lokken. "We zien hierin een enorme kans voor retailers", zegt retaildirecteur Rafe Petkovic van Google Canada aan de Canadese krant The Globe and Mail; "Doorgaans inspireren retailers consumenten via televisieadvertenties, maar die worden niet gekoppeld aan het verkooppunt."

 

Voorlopig is de reclame van Sport Chek nog vrij simpel: de links verschijnen in een rijtje aan de rechterkant en volgen bijvoorbeeld niet de items doorheen de video. Sport Chek heeft 'pre-roll' tijd gekocht bij Youtube, zodat de reclame voor andere video's wordt getoond.

 

Sport Chek werkt niet toevallig mee aan het experiment van Google: "We willen een wereldleider zijn in het digitaliseren van retail", zegt marketingdirecteur Duncan Fulton. Zijn bedrijf heeft daarom ook al zo'n 20 procent van zijn reclamebudget verschoven naar digitale media. In het begin van volgend jaar zal het ook zijn papieren folder een week uit roulatie halen om volledig te focussen op digitale reclame.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top