Start-up biedt ingrediënten bij online recepten

Start-up biedt ingrediënten bij online recepten

De Amerikaanse start-up Chicory heeft een toepassing ontwikkeld die het mogelijk maakt om bij recepten op het internet een knop te plaatsen, waarmee consumenten onmiddellijk alle ingrediënten kunnen bestellen.

Partners leveren ingrediënten

Om de dienst te laten functioneren heeft Chicory een samenwerking afgesloten met verschillende partners. Die zullen de ingrediënten leveren, zodra iemand op de knop klikt en zijn gegevens doorgeeft. De gekozen partner zal afhangen van de locatie van de klant.


Daarnaast kunnen bedrijven Chicory ook betalen om hun producten eerst aan te bieden, wanneer iemand op de 'Get Ingredients'-knop klikt. Dat is het equivalent van de meest opvallende plaats in een supermarkt te hebben, maar dan online. Chicory gaat er immers van uit dat de meeste klanten niet de moeite zullen doen om de automatisch gekozen ingrediënten aan te passen.

 

De oprichters van Chicory zeggen dat ze momenteel nog maar in de eerste gesprekken zijn met verschillende merken, om hun producten op de voorgrond te plaatsen. Chicory werkt momenteel al samen met online kruidenier Peapod en het heeft deals afgesloten met enkele grotere receptensites.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Back to top