Start-up biedt ingrediënten bij online recepten | RetailDetail

Start-up biedt ingrediënten bij online recepten

Start-up biedt ingrediënten bij online recepten

De Amerikaanse start-up Chicory heeft een toepassing ontwikkeld die het mogelijk maakt om bij recepten op het internet een knop te plaatsen, waarmee consumenten onmiddellijk alle ingrediënten kunnen bestellen.

Partners leveren ingrediënten

Om de dienst te laten functioneren heeft Chicory een samenwerking afgesloten met verschillende partners. Die zullen de ingrediënten leveren, zodra iemand op de knop klikt en zijn gegevens doorgeeft. De gekozen partner zal afhangen van de locatie van de klant.


Daarnaast kunnen bedrijven Chicory ook betalen om hun producten eerst aan te bieden, wanneer iemand op de 'Get Ingredients'-knop klikt. Dat is het equivalent van de meest opvallende plaats in een supermarkt te hebben, maar dan online. Chicory gaat er immers van uit dat de meeste klanten niet de moeite zullen doen om de automatisch gekozen ingrediënten aan te passen.

 

De oprichters van Chicory zeggen dat ze momenteel nog maar in de eerste gesprekken zijn met verschillende merken, om hun producten op de voorgrond te plaatsen. Chicory werkt momenteel al samen met online kruidenier Peapod en het heeft deals afgesloten met enkele grotere receptensites.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.