Storesquare bundelt lokale winkels online

Storesquare bundelt lokale winkels online

Deze week is met Storesquare een nieuw e-commerceplatform van start gegaan, dat webwinkels van verschillende lokale handelaars bundelt. Het hoopt zo een sterker blok te vormen tegen grote buitenlandse spelers.

 

Goedkoper voor handelaar

Storesquare is een initiatief van mediabedrijf Roularta in samenwerking met KBC en Unizo. Klanten kunnen er producten kopen bij verschillende handelaars. Bestellingen worden daarna gratis aan huis geleverd.

 

Klanten kunnen tevens in contact komen met de handelaars, om zo een meer persoonlijke winkelervaring te krijgen. Ze kunnen ook favoriete winkels volgen om zo op de hoogte te blijven van updates over hun assortiment en promoties.

 

Voor de handelaars is het een goedkopere oplossing om een online winkel op te starten. De volledige omkadering wordt immers gedaan door Storesquare. Handelaars betalen Storesquare daarvoor 135 euro per maand, plus 9 procent commissie op verkopen.

 

Momenteel telt het platform 200 winkeliers uit West-Vlaanderen, maar eind dit jaar moet het zeker 1.000 handelaars van over heel Vlaanderen bevatten. Zo moet het aanbod volgens de initiatiefnemers groter worden dan eender welke online speler, zoals bijvoorbeeld Bol.com.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Media Saturn lanceert eerste volledig virtuele winkelwereld

21/11/2017

Klanten van Saturn, dat samen met Media Markt deel uitmaakt van de groep Media Saturn, kunnen voortaan hun VR-bril opzetten om de producten in twee virtuele omgevingen te bekijken. De koop ook afronden in VR is voorlopig nog niet mogelijk.

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Omzet 100 grootste webshops in België stijgt 13,5%

16/11/2017

De omzet van de top 100 webshops in België is van 3,7 miljard euro toegenomen naar 4,2 miljard euro, een stijging met 13,5%. Vooral voedingsmiddelen en huishoudelijke artikelen gaan vlotter over de digitale toonbank.

Met nieuwe locatie in Antwerpen wil fonQ België veroveren

14/11/2017

Webwarenhuis fonQ heeft grote plannen voor de Belgische markt: met een vestiging in Antwerpen en de bouw van een nieuw distributiecentrum in Utrecht hoopt het Nederlandse onlinewarenhuis in België een grotere marktpositie te veroveren.

Back to top