Suitsupply ziet toekomst in verkopen via WhatsApp | RetailDetail

Suitsupply ziet toekomst in verkopen via WhatsApp

Suitsupply ziet toekomst in verkopen via WhatsApp

Bij Suitsupply geloven ze sterk in de kracht van WhatsApp en diens Chinese tegenhanger WeChat als verkoopkanalen. Dat heeft marketingdirecteur Martijn van der Zee gezegd tijdens een paneldiscussie op E-Commerce Live! in Amsterdam.

 

Groot succes in China

Volgens Van der Zee gaat de conversie op dat soort kanalen veel sneller dan op de reguliere kanalen. In China is het zelfs al volledig ingeburgerd. “Het is nauwelijks voor te stellen, maar Chinezen bestellen veel meer via WeChat dan via andere kanalen, flinke bedragen zijn daarbij geen probleem”, zegt Van der Zee volgens Emerce. “In China doe je alles met WeChat.”

 

In Nederland maakt Suitsupply al gebruik van WhatsApp voor de verkoop van Box Office, waarmee het kledingpakketten verkoopt. Dankzij een directe koppeling met het CRM-systeem weet het steeds met wie het aan het praten is en ook betalingen zijn mogelijk via WhatsApp.

 

Van der Zee gelooft niet dat de webshop volledig zal verdwijnen, maar hij denkt wel dat we in de toekomst meer diensten zullen krijgen die enkel via berichtenapps te bereiken zijn. In Amsterdam experimenteert het momenteel ook al met Garmentor voor het opmeten van maten bij de klant thuis. Via een app kan de klant de route van die persoon opvolgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Trump richt pijlen op Amazon

03/04/2018

President Donald Trump heeft in Amazon blijkbaar een nieuwe vijand gevonden. Volgens hem profiteert de retailgigant van de U.S. Postal Service, het Amerikaanse postbedrijf, en daar wil hij nu paal en perk aan stellen met de nodige maatregelen.

Amazon heer en meester op Franse e-commercemarkt

29/03/2018

Met een omzet van 5,6 miljard euro en een marktaandeel van net geen 19% is Amazon de onbetwiste leider op de Franse e-commercemarkt. Die markt was in 2017 goed voor 30 miljard euro, zo becijferde Kantar Worldpanel.