Suitsupply ziet toekomst in verkopen via WhatsApp | RetailDetail

Suitsupply ziet toekomst in verkopen via WhatsApp

Suitsupply ziet toekomst in verkopen via WhatsApp

Bij Suitsupply geloven ze sterk in de kracht van WhatsApp en diens Chinese tegenhanger WeChat als verkoopkanalen. Dat heeft marketingdirecteur Martijn van der Zee gezegd tijdens een paneldiscussie op E-Commerce Live! in Amsterdam.

 

Groot succes in China

Volgens Van der Zee gaat de conversie op dat soort kanalen veel sneller dan op de reguliere kanalen. In China is het zelfs al volledig ingeburgerd. “Het is nauwelijks voor te stellen, maar Chinezen bestellen veel meer via WeChat dan via andere kanalen, flinke bedragen zijn daarbij geen probleem”, zegt Van der Zee volgens Emerce. “In China doe je alles met WeChat.”

 

In Nederland maakt Suitsupply al gebruik van WhatsApp voor de verkoop van Box Office, waarmee het kledingpakketten verkoopt. Dankzij een directe koppeling met het CRM-systeem weet het steeds met wie het aan het praten is en ook betalingen zijn mogelijk via WhatsApp.

 

Van der Zee gelooft niet dat de webshop volledig zal verdwijnen, maar hij denkt wel dat we in de toekomst meer diensten zullen krijgen die enkel via berichtenapps te bereiken zijn. In Amsterdam experimenteert het momenteel ook al met Garmentor voor het opmeten van maten bij de klant thuis. Via een app kan de klant de route van die persoon opvolgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Back to top