Suitsupply ziet toekomst in verkopen via WhatsApp

Suitsupply ziet toekomst in verkopen via WhatsApp

Bij Suitsupply geloven ze sterk in de kracht van WhatsApp en diens Chinese tegenhanger WeChat als verkoopkanalen. Dat heeft marketingdirecteur Martijn van der Zee gezegd tijdens een paneldiscussie op E-Commerce Live! in Amsterdam.

 

Groot succes in China

Volgens Van der Zee gaat de conversie op dat soort kanalen veel sneller dan op de reguliere kanalen. In China is het zelfs al volledig ingeburgerd. “Het is nauwelijks voor te stellen, maar Chinezen bestellen veel meer via WeChat dan via andere kanalen, flinke bedragen zijn daarbij geen probleem”, zegt Van der Zee volgens Emerce. “In China doe je alles met WeChat.”

 

In Nederland maakt Suitsupply al gebruik van WhatsApp voor de verkoop van Box Office, waarmee het kledingpakketten verkoopt. Dankzij een directe koppeling met het CRM-systeem weet het steeds met wie het aan het praten is en ook betalingen zijn mogelijk via WhatsApp.

 

Van der Zee gelooft niet dat de webshop volledig zal verdwijnen, maar hij denkt wel dat we in de toekomst meer diensten zullen krijgen die enkel via berichtenapps te bereiken zijn. In Amsterdam experimenteert het momenteel ook al met Garmentor voor het opmeten van maten bij de klant thuis. Via een app kan de klant de route van die persoon opvolgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top