Target maakt tv ‘shoppable’ | RetailDetail

Target maakt tv ‘shoppable’

Target maakt tv ‘shoppable’

Target heeft van afleveringen van de Amerikaanse serie Cougar Town één grote reclamespot gemaakt. Klanten kunnen op hun computer vanuit een aflevering immers direct doorklikken naar de webshop van Target.

Volgende generatie product placement

Terwijl een aflevering van Cougar Town wordt getoond op televisie, zal ze ook tegelijkertijd te zien zijn op ShopCougarTown.com. Daar zullen opvallende rode vierkanten verschijnen bij producten die te zien zijn in de aflevering en die te koop zijn bij Target. Klikt de consument op zo'n vierkant, dan zal hij worden doorgelinkt naar de productpagina op Target.com.

 

Het concept is zo de volgende stap in wat we nu kennen als product placement, waar bedrijven producten plaatsen in tv-programma's om ze buiten een reclamespot ook zichtbaarheid te verschaffen.

 

Het concept is uitgewerkt door wireWAX, een Amerikaans bedrijf dat ook al shoppable video's heeft gemaakt voor merken zoals Nike en L'Oréal.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.