Tesco en Sainsbury’s verlaten metrostations

Tesco en Sainsbury’s verlaten metrostations

Anderhalf jaar na de opening van hun afhaalpunten aan de Londense metrostations hebben zowel Tesco als Sainsbury's besloten om de punten op te doeken, omdat ze hun doel voorbij zouden schieten. Beide ketens zeggen zich meer te willen focussen op afhaalpunten in de eigen winkels.

Afhaalpunten in eigen winkels

De bedoeling van de afhaalpunten was dat pendelaars ze konden gebruiken om hun bestellingen van of naar hun werk konden ophalen, maar inmiddels is gebleken dat het overgrote deel van de klanten gewoon van thuis met de auto naar de afhaalpunten komt. Asda, Waitrose en Ocado zetten voorlopig wel door, maar het is niet onmogelijk dat ook zij hun partnerschap met Transport for London stopzetten.

 

Vorig jaar had Tesco nog te kennen gegeven het aantal afhaalpunten op te trekken van zes naar veertien, maar sindsdien is de winkelketen in zwaar financieel weer terechtgekomen. Om de verliezen tegen te gaan werden er al drastische maatregelen genomen: zo komen 49 geplande winkels er niet en sluiten 43 bestaande winkels de deuren. Tesco probeert daarnaast ook nog bepaalde activiteiten te verkopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top