Tesco en Sainsbury’s verlaten metrostations | RetailDetail

Tesco en Sainsbury’s verlaten metrostations

Tesco en Sainsbury’s verlaten metrostations

Anderhalf jaar na de opening van hun afhaalpunten aan de Londense metrostations hebben zowel Tesco als Sainsbury's besloten om de punten op te doeken, omdat ze hun doel voorbij zouden schieten. Beide ketens zeggen zich meer te willen focussen op afhaalpunten in de eigen winkels.

Afhaalpunten in eigen winkels

De bedoeling van de afhaalpunten was dat pendelaars ze konden gebruiken om hun bestellingen van of naar hun werk konden ophalen, maar inmiddels is gebleken dat het overgrote deel van de klanten gewoon van thuis met de auto naar de afhaalpunten komt. Asda, Waitrose en Ocado zetten voorlopig wel door, maar het is niet onmogelijk dat ook zij hun partnerschap met Transport for London stopzetten.

 

Vorig jaar had Tesco nog te kennen gegeven het aantal afhaalpunten op te trekken van zes naar veertien, maar sindsdien is de winkelketen in zwaar financieel weer terechtgekomen. Om de verliezen tegen te gaan werden er al drastische maatregelen genomen: zo komen 49 geplande winkels er niet en sluiten 43 bestaande winkels de deuren. Tesco probeert daarnaast ook nog bepaalde activiteiten te verkopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.