Uber biedt ritjes aan op kosten van handelaars | RetailDetail

Uber biedt ritjes aan op kosten van handelaars

Uber biedt ritjes aan op kosten van handelaars

Taxiservice Uber heeft een nieuwe manier gevonden om consumenten te overtuigen hun dienst te gebruiken: door samen te werken met handelaars kan het gratis ritjes aanbieden voor zijn klanten.

Samenwerking met Visa

Uber werkt momenteel samen met enkele lokale handelaars in de Verenigde Staten in Uber Offers. Klanten die aankopen doen bij die handelaars met de kredietkaart die ook gelinkt is aan hun Uber account, krijgen een korting op hun volgende ritje. Klanten worden van de actie op de hoogte gebracht wanneer ze de app van Uber openen in bepaalde steden, zoals San Francisco, Miami, Dallas, New York en Boston. Na het succes van de eerste tests heeft Uber vde dienst nu uitgerold in heel de Verenigde Staten.

 

Uber werkt voor Uber Offers samen met TrialPay, een start-up die sinds 2015 in handen is van Visa. TrailPay werkt zelf deals uit tussen app developers en adverteerders. Het helpt Uber dus met de zoektocht naar handelaars die de kortingen willen betalen, in ruil voor reclame in de app van Uber.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.