Uber biedt ritjes aan op kosten van handelaars

Uber biedt ritjes aan op kosten van handelaars

Taxiservice Uber heeft een nieuwe manier gevonden om consumenten te overtuigen hun dienst te gebruiken: door samen te werken met handelaars kan het gratis ritjes aanbieden voor zijn klanten.

Samenwerking met Visa

Uber werkt momenteel samen met enkele lokale handelaars in de Verenigde Staten in Uber Offers. Klanten die aankopen doen bij die handelaars met de kredietkaart die ook gelinkt is aan hun Uber account, krijgen een korting op hun volgende ritje. Klanten worden van de actie op de hoogte gebracht wanneer ze de app van Uber openen in bepaalde steden, zoals San Francisco, Miami, Dallas, New York en Boston. Na het succes van de eerste tests heeft Uber vde dienst nu uitgerold in heel de Verenigde Staten.

 

Uber werkt voor Uber Offers samen met TrialPay, een start-up die sinds 2015 in handen is van Visa. TrailPay werkt zelf deals uit tussen app developers en adverteerders. Het helpt Uber dus met de zoektocht naar handelaars die de kortingen willen betalen, in ruil voor reclame in de app van Uber.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Back to top