UberEats breidt dienst uit in Brussel | RetailDetail

UberEats breidt dienst uit in Brussel

UberEats breidt dienst uit in Brussel
Shutterstock

Uber gaat zijn UberEats-service in Brussel verder uitbreiden. Gebruikers kunnen hun maaltijden voortaan niet enkel thuis laten leveren, maar ook op het werk of zelfs in een park. Bestellingen kunnen ook verder op voorhand besteld worden.

Meer in Brussel, minder in Denemarken en VS

Met de optie om tot een week op voorhand te bestellen, wil het bedrijf ook inzetten op bedrijfsfeestjes of verjaardagen. Daarnaast worden ook de zoekopties verder uitgebreid: gebruikers kunnen voortaan zoeken naar veganistische, glutenvrije of gezonde voeding die binnen een dieet moet passen. Restaurants kunnen dan weer gefilterd worden op basis van snelheid, prijs en nabijheid. Gebruikers krijgen ook aanbevelingen op basis van hun voorgaande bestellingen.

 

In Brussel zet Uber dus stappen vooruit, maar dat is niet overal het geval. Zo gaat het in de Verenigde Staten ophouden met de restaurantafdeling van UberRush, die in New York, Chicago en San Francisco sinds oktober 2015 zowat alles binnen enkel minuten leverde. Uber vraagt nu aan restaurants om over te stappen op UberEats. Nochtans waren de meeste bestellingen die via UberRush werden gemaakt bij restaurants. Uber wil de service nu meer richten op andere bedrijven, terwijl UberEats de restaurants moet bedienen.

 

In Denemarken gaat Uber zelfs volledig ophouden. Nieuwe reguleringen hebben er daar voor gezorgd dat de dienst vanaf volgende maand verdwijnt uit het Scandinavische land.  Uber heeft in Denemarken 2.000 chauffeurs en ongeveer 300.000 gebruikers. Het wil daarom ook samen met de Deense regering op zoek blijven naar een mogelijkheid om de nieuwe wetgeving aan te passen. Volgens de transportsector zal het vertrek van Uber uit Denemarken er echter voor zorgen dat 6.000 taxichauffeurs hun job kunnen behouden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ex-medewerksters beschuldigen Nike van discriminatie

14/08/2018

Enkele Amerikaanse ex-werknemers van Nike hebben een rechtszaak aangespannen tegen het sportmerk. De vrouwen zouden minder loon hebben gekregen dan mannelijke collega’s en ongepast gedrag moeten ondergaan.

Amper 2% Amazon Alexa-gebruikers kocht al via voice

07/08/2018

Slechts 2% van alle Amazon Echo-eigenaars in de VS kocht al iets via de slimme speakers. Velen probeerden het al wel, maar haakten onderweg af. Is de technologie waardeloos of nog niet klaar?

Walmart laat robots online orders picken

07/08/2018

De Amerikaanse retailreus  Walmart experimenteert met robots die online orders picken: ze halen snel droge, gekoelde en diepgevroren waren uit de schappen, terwijl de medewerkers de verse producten uitkiezen.

Lost Ahold Delhaize de rol in de VS?

07/08/2018

Er is werk aan de winkel voor Ahold Delhaize in de Verenigde Staten, zegt beurshuis Berenberg. De retailer laat teveel betijen, terwijl de concurrentie zienderogen toeneemt: grote investeringen zijn noodzakelijk omdat de groep veel te duur is.

Lifestyleblad PopSugar oogst succes met SMS-verkoop

07/08/2018

Het kan ook nog lekker simpel, in deze tijden van spraaktechnologie en gezichtsherkenning: lifestyleblad PopSugar laat shoppers via SMS kopen en bereikt daar eind dit jaar 20.000 leden mee. 

Topvrouw Indra Nooyi vertrekt bij PepsiCo

06/08/2018

Na een carrière van 24 jaar bij snacks- en frisdrankenproducent PepsiCo, waarvan 12 jaar als CEO, zet Indra Nooyi een stap opzij. Ze wordt op 3 oktober opgevolgd door Ramon Laguarta, die bij het concern ook al 22 jaar op de teller heeft.