United Wardrobe maakt stap naar België | RetailDetail

United Wardrobe maakt stap naar België

United Wardrobe maakt stap naar België

United Wardrobe, een Nederlandse online verkoopplatform voor tweedehands kleding, heeft de stap naar België gemaakt. De start-up werd ongeveer een jaar geleden gelanceerd en noemt zich een mix tussen Facebook en Marktplaats.

Ook zicht op Frankrijk

In het eerste jaar registreerden 50.000 mensen zich op de website en werden er 135.000 producten te koop aangeboden. Daarvan werd er meer dan 12.500 verkocht.

 

Na de lancering in België focust United Wardrobe zicht op Frankrijk. "Parijs is immers een modehoofdstad en een ander voordeel van onze tocht naar het zuiden is de taal. De doelgroep wordt vier keer groter, terwijl we de klantenservice slechts voor één extra taal hoeven in te richten. De website is vertaald in het Frans en we hebben lokale betaalmethoden geïntegreerd", zegt medeoprichter Sjuul Berden aan MarketingTribune.

 

United Wardrobe heeft geen advertenties op de website staan en leeft van inkomsten via investeerders en bij verkochte items. Wie niets verkoopt op de website zal niets moeten betalen. "United Wardrobe draait steady omzet, maar voor de internationale lancering gaan we toch voor wat extra budgetten."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top