United Wardrobe maakt stap naar België | RetailDetail

United Wardrobe maakt stap naar België

United Wardrobe maakt stap naar België

United Wardrobe, een Nederlandse online verkoopplatform voor tweedehands kleding, heeft de stap naar België gemaakt. De start-up werd ongeveer een jaar geleden gelanceerd en noemt zich een mix tussen Facebook en Marktplaats.

Ook zicht op Frankrijk

In het eerste jaar registreerden 50.000 mensen zich op de website en werden er 135.000 producten te koop aangeboden. Daarvan werd er meer dan 12.500 verkocht.

 

Na de lancering in België focust United Wardrobe zicht op Frankrijk. "Parijs is immers een modehoofdstad en een ander voordeel van onze tocht naar het zuiden is de taal. De doelgroep wordt vier keer groter, terwijl we de klantenservice slechts voor één extra taal hoeven in te richten. De website is vertaald in het Frans en we hebben lokale betaalmethoden geïntegreerd", zegt medeoprichter Sjuul Berden aan MarketingTribune.

 

United Wardrobe heeft geen advertenties op de website staan en leeft van inkomsten via investeerders en bij verkochte items. Wie niets verkoopt op de website zal niets moeten betalen. "United Wardrobe draait steady omzet, maar voor de internationale lancering gaan we toch voor wat extra budgetten."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.