Vente-Exclusive beste webwinkel van België | RetailDetail

Vente-Exclusive beste webwinkel van België

Vente-Exclusive beste webwinkel van België

Vente-Exclusive.com heeft gisteren op de BeCommerce Awards de prijs voor beste webwinkel van België gekregen. Het zal zo ook België vertegenwoordigen op de Europese E-Commerce Awards.

125 inschrijvingen

Voor de verkiezing van beste webwinkel van België schreven dit jaar 125 webwinkels zich in. Vente-Exclusive.com ging lopen met de BeCommerce Overall Award, "omwille van de bekendheid bij het grote publiek en omwille van de uitzonderlijke resultaten van het voorbije jaar."

 

Voor de eerste keer werd er ook een 'Start-up' Starter Award uitgereikt. Die ging naar Carré Noir, een online winkel die zich specialiseert in het verkopen van chocolade. Pizza.be won de Mobile Award, de prijs voor de commerciële website met de beste mobiele interface. Sarenza.be won de Cross Border Award voor beste grensoverschrijdende winkel, Yves Rocher de Green Award en Close-up.be, de kleding winkel van Katja Retsin, won de Starters Award.

 

In totaal werden er 17 prijzen uitgereikt, waarvan twaalf werden verkozen door de consument. Zo'n 40.000 consumenten brachten hun stem uit in twaalf categorieën. De publieksprijzen gingen onder andere naar Wijnvoordeel.be, Unigro.be, Belfius.be en Lensonline.be.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.