Vente Privée wil naar drie miljard omzet

Vente Privée wil naar drie miljard omzet

De Franse webwinkel Vente Privée heeft een ambitieus doel: de omzet de komende jaren meer dan verdubbelen, van 1,3 miljard euro naar drie miljard euro. De winkel wil daarvoor vooral inzetten op de verkoop via mobiele toestellen, vertelde Ilan Benhaim, één van de oprichters van de shop.

Groeien op eigen kracht

De groei van Vente Privée zal het bedrijf vooral zelf moeten bewerkstelligen: daar waar andere online winkels vaak rekenen op Google om hun naam bekend te maken bij een groter publiek, zijn de producten van Vente Privée afgeschermd van Google, waardoor ze niet worden geïndexeerd.

 

“Groei realiseren we door het merk in een land groot te maken. Als mensen over je producten en diensten gaan praten, volgen de nieuwe klanten uiteindelijk vanzelf wel. In ons thuisland schrijven zich nog steeds tienduizend nieuwe leden zich per dag in”, vertelde Benhaim aan Emerce.

 

De site neemt ook zijn tijd bij de internationale uitrol. “Die hebben we ook, want het hele bedrijf is van ons. Er zit geen venture capital of andere belanghebbenden in”, vertelt Benhaim verder. Nieuwe landen worden dan ook maar stap voor stap bediend: eerst gebeurt dat in het Engels en nadat de site voldoende is gegroeid, mag er een lokaal team aan de slag. Dat team kan dan onmiddellijk gebruik maken van de marktkennis die reeds is verzameld in het beginstadium. Het bedrijf probeert vooral klanten te trekken door exclusieve acties te houden in nieuwe landen.

 

M-tail al goed voor 30%

Verder is dertig procent van het verkeer op de site afkomstig van mobiele dragers en ook dertig procent van de omzet wordt mobiel vergaard. “Dat is een verhouding van 1:1 waar menig ander retailer jaloers op zal zijn”, gaat Benhaim verder bij Emerce.

 

In social commerce zien ze bij het Franse bedrijf dan weer geen toekomst. Daarom zijn de buttons van Facebook ook verwijderd van de website. Toch trekt Vente Privée zich niet volledig terug van de sociale media: “Voor klantenservice is dat weer een hele ander verhaal: dat gaat goed.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba onthult zijn hightech winkel van de toekomst

24/11/2017

De geautomatiseerde supermarkten van Amazon Go zijn er nog niet of Alibaba heeft er al een antwoord op klaar. Alibaba presenteert Tmall Supermart, een supermarkt boordevol technologie: van virtuele paskamers tot gezichtsherkenning.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Back to top