Vente Privée wil naar drie miljard omzet | RetailDetail

Vente Privée wil naar drie miljard omzet

Vente Privée wil naar drie miljard omzet

De Franse webwinkel Vente Privée heeft een ambitieus doel: de omzet de komende jaren meer dan verdubbelen, van 1,3 miljard euro naar drie miljard euro. De winkel wil daarvoor vooral inzetten op de verkoop via mobiele toestellen, vertelde Ilan Benhaim, één van de oprichters van de shop.

Groeien op eigen kracht

De groei van Vente Privée zal het bedrijf vooral zelf moeten bewerkstelligen: daar waar andere online winkels vaak rekenen op Google om hun naam bekend te maken bij een groter publiek, zijn de producten van Vente Privée afgeschermd van Google, waardoor ze niet worden geïndexeerd.

 

“Groei realiseren we door het merk in een land groot te maken. Als mensen over je producten en diensten gaan praten, volgen de nieuwe klanten uiteindelijk vanzelf wel. In ons thuisland schrijven zich nog steeds tienduizend nieuwe leden zich per dag in”, vertelde Benhaim aan Emerce.

 

De site neemt ook zijn tijd bij de internationale uitrol. “Die hebben we ook, want het hele bedrijf is van ons. Er zit geen venture capital of andere belanghebbenden in”, vertelt Benhaim verder. Nieuwe landen worden dan ook maar stap voor stap bediend: eerst gebeurt dat in het Engels en nadat de site voldoende is gegroeid, mag er een lokaal team aan de slag. Dat team kan dan onmiddellijk gebruik maken van de marktkennis die reeds is verzameld in het beginstadium. Het bedrijf probeert vooral klanten te trekken door exclusieve acties te houden in nieuwe landen.

 

M-tail al goed voor 30%

Verder is dertig procent van het verkeer op de site afkomstig van mobiele dragers en ook dertig procent van de omzet wordt mobiel vergaard. “Dat is een verhouding van 1:1 waar menig ander retailer jaloers op zal zijn”, gaat Benhaim verder bij Emerce.

 

In social commerce zien ze bij het Franse bedrijf dan weer geen toekomst. Daarom zijn de buttons van Facebook ook verwijderd van de website. Toch trekt Vente Privée zich niet volledig terug van de sociale media: “Voor klantenservice is dat weer een hele ander verhaal: dat gaat goed.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.