Vente Privée wil naar drie miljard omzet

Vente Privée wil naar drie miljard omzet

De Franse webwinkel Vente Privée heeft een ambitieus doel: de omzet de komende jaren meer dan verdubbelen, van 1,3 miljard euro naar drie miljard euro. De winkel wil daarvoor vooral inzetten op de verkoop via mobiele toestellen, vertelde Ilan Benhaim, één van de oprichters van de shop.

Groeien op eigen kracht

De groei van Vente Privée zal het bedrijf vooral zelf moeten bewerkstelligen: daar waar andere online winkels vaak rekenen op Google om hun naam bekend te maken bij een groter publiek, zijn de producten van Vente Privée afgeschermd van Google, waardoor ze niet worden geïndexeerd.

 

“Groei realiseren we door het merk in een land groot te maken. Als mensen over je producten en diensten gaan praten, volgen de nieuwe klanten uiteindelijk vanzelf wel. In ons thuisland schrijven zich nog steeds tienduizend nieuwe leden zich per dag in”, vertelde Benhaim aan Emerce.

 

De site neemt ook zijn tijd bij de internationale uitrol. “Die hebben we ook, want het hele bedrijf is van ons. Er zit geen venture capital of andere belanghebbenden in”, vertelt Benhaim verder. Nieuwe landen worden dan ook maar stap voor stap bediend: eerst gebeurt dat in het Engels en nadat de site voldoende is gegroeid, mag er een lokaal team aan de slag. Dat team kan dan onmiddellijk gebruik maken van de marktkennis die reeds is verzameld in het beginstadium. Het bedrijf probeert vooral klanten te trekken door exclusieve acties te houden in nieuwe landen.

 

M-tail al goed voor 30%

Verder is dertig procent van het verkeer op de site afkomstig van mobiele dragers en ook dertig procent van de omzet wordt mobiel vergaard. “Dat is een verhouding van 1:1 waar menig ander retailer jaloers op zal zijn”, gaat Benhaim verder bij Emerce.

 

In social commerce zien ze bij het Franse bedrijf dan weer geen toekomst. Daarom zijn de buttons van Facebook ook verwijderd van de website. Toch trekt Vente Privée zich niet volledig terug van de sociale media: “Voor klantenservice is dat weer een hele ander verhaal: dat gaat goed.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top