Vente-privee ondergaat lokale naamsverandering | RetailDetail

Vente-privee ondergaat lokale naamsverandering

Vente-privee ondergaat lokale naamsverandering

Nederlandse klanten van vente-privee.com moeten voortaan surfen naar vente-exclusive.com. Die van oorsprong Belgische website zal voortaan dienen als het portaal van Vente-privee in de Benelux.

Internationale expansie

Belgische, Nederlandse en Luxemburgse klanten zullen met hun account van Vente-privee toegang krijgen tot Vente-Exclusive, schrijft Twinkle. Er zal voor hen niet veel veranderen: net als op Vente-privee zullen ze op de nieuwe website toegang krijgen tot een flink aantal tijdelijke verkopen.

 

Vente-privee nam eind vorig jaar een belang van 50,1% in het Belgische Vente-exclusive. Toen werd er al gesproken van internationale expansie. Met de uitbreiding naar de Nederlandse en Luxemburgse markt is daar nu de eerste stap voor gezet. Bij de overname van Vente-exclusive werd duidelijk gesteld dat de website autonoom zou blijven werken, maar dat met hulp van Vente-privee wel het aanbod en het aantal klanten kon worden uitgebreid.

 

"Een alliantie met de leider in Europa is uniek en laat ons toe om nog sneller te groeien door onder andere nieuwe productcategorieën aan de webshop toe te voegen. We zullen onze leden meer nieuwe merken kunnen aanbieden, met dezelfde klantgerichte service die ze van ons gewoon zijn”, zeiden de oprichters van Vente-exclusive toen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top