Vente-privee.com neemt nog twee concurrenten over | RetailDetail

Vente-privee.com neemt nog twee concurrenten over

Vente-privee.com neemt nog twee concurrenten over

Vente-privee.com heeft het Spaanse Privalia overgenomen en neemt daarnaast ook een meerderheidsbelang in het Zwitserse eboutic.ch. Zo verstevigt het nog maar eens zijn positie in Europa.

Markt consolideren

Privalia werd in 2006 opgericht in Spanje en is sinds 2008 ook beschikbaar in Italië. Sinds kort kunnen ook bezoekers van de site in Brazilië en Mexico er aankopen doen. Oprichters Lucas Carne en José Manuel Villanueva zullen na de overname het managementteam van Vente-privee.com vervoegen. “We zijn bijzonder tevreden ons te kunnen aansluiten bij de bedenker van het model van online uitverkopen. Dankzij dit partnerschap zullen we sneller kunnen groeien en ons aanbod kunnen uitbreiden naar nieuwe sectoren”, aldus de oprichters van Privalia.

 

Eboutic.ch werd dan weer in 2007 opgericht en is marktleider in Zwitserland. Oprichters Arthur Dauchez en Laure de Gennes zullen dankzij een minderheidsbelang betrokken blijven bij het bedrijf. “Vente-privee.com is de Europese referentie bij uitstek voor alles wat te maken heeft met online privéverkopen. Dankzij dit partnerschap kunnen wij onze ontwikkeling in een stroomversnelling brengen,” verklaart Arthur Dauchez, medeoprichter en CEO van eboutic.ch.

 

"Wij hebben bijzonder veel respect voor het werk dat de oprichters en bestuurders van deze websites hebben geleverd en wij zijn erg tevreden dat wij in dit gezamenlijke Europese avontuur op hun steun en expertise zullen kunnen rekenen,” aldus Jacques-Antoine Granjon, CEO en oprichter van vente-privee.com. De twee overnames passen in de strategie van Vente-privee.com om te blijven groeien in Europa en een versnipperde Europese markt te consolideren. Eerder nam het ook al het Belgische Vente-Exclusive.com over.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Intergamma splitst in twee groepen

09/02/2018

De overname van de winkels van CRH bij Intergamma heeft ervoor gezorgd dat de doe-het-zelfgroep zich in twee stukken heeft gesplitst. Acht aandeelhouders die niet akkoord zijn met de overname gaan immers voortaan hun eigen weg.

Hudson’s Bay wijst bod op Galeria Kaufhof af

08/02/2018

Het “ongevraagde” bod van de Duitse Signa Holding op de ook al Duitse warenhuisketen Galeria Kaufhof is afgewezen. De raad van bestuur van de huidige eigenaar, Hudson’s Bay Company, stemde unaniem tegen.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

Back to top