Vente-privee.com neemt nog twee concurrenten over

Vente-privee.com neemt nog twee concurrenten over

Vente-privee.com heeft het Spaanse Privalia overgenomen en neemt daarnaast ook een meerderheidsbelang in het Zwitserse eboutic.ch. Zo verstevigt het nog maar eens zijn positie in Europa.

Markt consolideren

Privalia werd in 2006 opgericht in Spanje en is sinds 2008 ook beschikbaar in Italië. Sinds kort kunnen ook bezoekers van de site in Brazilië en Mexico er aankopen doen. Oprichters Lucas Carne en José Manuel Villanueva zullen na de overname het managementteam van Vente-privee.com vervoegen. “We zijn bijzonder tevreden ons te kunnen aansluiten bij de bedenker van het model van online uitverkopen. Dankzij dit partnerschap zullen we sneller kunnen groeien en ons aanbod kunnen uitbreiden naar nieuwe sectoren”, aldus de oprichters van Privalia.

 

Eboutic.ch werd dan weer in 2007 opgericht en is marktleider in Zwitserland. Oprichters Arthur Dauchez en Laure de Gennes zullen dankzij een minderheidsbelang betrokken blijven bij het bedrijf. “Vente-privee.com is de Europese referentie bij uitstek voor alles wat te maken heeft met online privéverkopen. Dankzij dit partnerschap kunnen wij onze ontwikkeling in een stroomversnelling brengen,” verklaart Arthur Dauchez, medeoprichter en CEO van eboutic.ch.

 

"Wij hebben bijzonder veel respect voor het werk dat de oprichters en bestuurders van deze websites hebben geleverd en wij zijn erg tevreden dat wij in dit gezamenlijke Europese avontuur op hun steun en expertise zullen kunnen rekenen,” aldus Jacques-Antoine Granjon, CEO en oprichter van vente-privee.com. De twee overnames passen in de strategie van Vente-privee.com om te blijven groeien in Europa en een versnipperde Europese markt te consolideren. Eerder nam het ook al het Belgische Vente-Exclusive.com over.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nu ook virtuele Dash-knoppen op Amazon

20/01/2017

Amazon heeft Amazon Dash, de gadgets waarmee klanten met één druk op de knop een bepaald product kunnen bestellen, nu ook in virtuele vorm naar zijn website gebracht. Amazon doet voorstellen, maar klanten kunnen ook zelf versies toevoegen.

Vente-Exclusive.com start samenwerking met Delhaize

19/01/2017

Vente-Exclusive.com heeft voor het eerste een samenwerking afgesloten met een Belgische supermarkt. Het gaat een waardebon van 100 euro voor de online shop van Delhaize verkopen aan 80 euro.

Alibaba werkt samen met merken om namaak aan te pakken

19/01/2017

De Chinese online reus Alibaba heeft een nieuwe samenwerking op poten gezet met een aantal grote merken, zoals Swarovski, Louis Vuitton en Samsung, in een poging om de verkoop van namaak tegen te gaan.

American Apparel sluit alle winkels

17/01/2017

De Amerikaanse modeketen American Apparel lijkt de handdoek in de ring te gooien. Dat nieuws komt er nadat het Canadese Gildan Activewear als nieuwe eigenaar van het merk werd voorgesteld.

Kwartaalomzet Zalando voor het eerst boven 1 miljard euro

17/01/2017

In het vierde kwartaal heeft de Duitse online shop Zalando een omzet gehaald tussen 1,086 en 1,094 miljard euro. Dat is een groei van ongeveer 25% en meteen de eerste keer dat de kwartaalomzet boven één miljard euro stijgt.

Omnichannel retail: Media Markt is mee!

12/01/2017

Een van de genomineerden voor de bpost Omnichannel Award op het omnichannelcongres van RetailDetail op 2 februari is Media Markt. Naar aanleiding daarvan praten we met Philippe Depautex, directeur omnichannel & e-commerce bij de elektroketen.

Back to top