Verkopers Etsy krijgen ruimte in Parijse warenhuizen

Verkopers Etsy krijgen ruimte in Parijse warenhuizen

Ontwerpers die hun producten verkopen via de online marktplaats Etsy kunnen binnenkort hun producten tentoonstellen in enkele Parijse warenhuizen. Bij Galerie Lafayette en BHV Marais zal daarvoor ruimte voorzien worden.

 

Eerder ook al pop-up stores

Van 13 april tot 7 mei zullen de producten van Franse ontwerpers getoond worden bij BHV Marais. Van 6 juni tot eind december is het dan weer de beurt aan Galeries Lafayette, dat op de zesde verdieping van zijn winkel op de Boulevard Haussman ruimte zal vrijmaken voor de Etsy-designers.

 

De samenwerking met de twee Franse warenhuizen komt er nadat Etsy eerder al succesvol op de proppen kwam met eigen pop-up stores in Frankrijk. Daar toonden meer dan 200 ontwerpers hun producten aan 35.000 bezoekers. Frankrijk is na de Engelstalige markt de belangrijkste markt voor Etsy.

 

In de Verenigde Staten werkte Etsy ook al samen met enkele winkelketens. Daar waren de producten al offline te vinden bij Macy’s en Whole Foods.

 

Etsy werd in 2005 opgericht en heeft ondertussen al 54 miljoen geregistreerde gebruikers en 1,5 miljoen actieve verkopers. In 2014 haalde de online marktplaats, die zich vooral focust op vintage artikelen en zelfgemaakte producten, een omzet van 1,73 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top