Vernieuwde webshop voor Duifhuizen | RetailDetail

Vernieuwde webshop voor Duifhuizen

Vernieuwde webshop voor Duifhuizen

Kofferspecialist Duifhuizen heeft een vernieuwde webshop gelanceerd. Die kreeg een volledig nieuwe lay-out, waarbij de nadruk nog meer moet liggen op de versmelting van online en offline, en sluit beter aan bij de herpositionering die het merk onlangs doorvoerde.

Advies en inspiratie

In de fysieke winkels heeft die herpositionering er al langer voor gezorgd dat de focus op de drie kernwaarden persoonlijk, verrassend en servicegericht, is gezet. Die waarden schijnen nu ook door op de webshop met advies- en inspiratiepagina’s.

 

“Onze klant verdient dezelfde behandeling op de webshop als dat ze in de fysieke winkels van onze specialisten ontvangen” zegt e-commerce manager Mark van der Stokker.

 

Omdat steeds meer klanten kiezen om hun customer journey te beginnen op een mobiel toestel, wordt er met de nieuwe website ook gekozen voor mobile first. “Het bezoekersaantal en conversie op de mobiele webshop groeit fors”, vertelt Van der Strokker. “De webshop was al volledig ‘responsive’, maar door vanuit ‘mobile first’ te werken, gaan we een stap verder.”

 

Daarnaast is er in het nieuwe design ook al ruimte gemaakt om in de toekomst met videocontent op de proppen te komen, een vraag die veel wordt gesteld bij de klanten. Ook achter de schermen zijn er veranderingen gebeurd om de omnichannelstrategie verder door te trekken. Zo zijn de levertijden verkort en zijn de openingstijden van de klantenservice uitgebreid.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.