Vier online moderetailers doorbreken (vlot) grens van miljard euro omzet

Vier online moderetailers doorbreken (vlot) grens van miljard euro omzet

In 2015 zijn vier online moderetailers de grens van het miljard euro aan omzet fiks voorbijgegaan. Die vier bedrijven – Zalando, Yoox Net-a-Porter, Vente-Privée en Asos – zijn ook nog niet van plan om te stoppen met groeien.

 

Zalando op kop

Het Britse Asos haalde in 2014 net een omzet van 1 miljard euro, maar in 2015 is die al gestegen naar 1,2 miljard euro. Yoox en Net-a-Porter waren twee spelers die in 2014 nog niet voorkwamen in deze rangschikking, aangezien het toen nog twee aparte bedrijven betrof, die samen wel een omzet van 1,3 miljard euro hadden. In 2015 is de omzet van het nieuwe fusiebedrijf alvast flink gestegen naar 1,7 miljard euro. Dat schrijft excitingcommerce.de.

 

Op de tweede plaats in de rangschikking vinden we Vente-Privée, dat in 2015 de grens van 2 miljard euro omzet heeft doorbroken. Een jaar eerder strandde het nog op 1,7 miljard euro. Daarmee heeft het wel nog steeds een fikse achterstand op het Duitse Zalando. Die achterstand is zelfs verdubbeld. In 2014 haalde Zalando een omzet van 2,2 miljard euro. In 2015 kwam daar bijna 50 procent bij, waardoor Zalando nu een omzet van 3 miljard euro haalt.

 

De grote online moderetailers zijn echter nog niet van plan om hun groei te stoppen. Tegen het huidige tempo is het zelfs niet onmogelijk dat Zalando in 2017 al de grens van 5 miljard euro omzet doorbreekt. Ook de andere spelers zullen de komende jaren verder investeren in logistiek en de uitbouw van hun klantenbestand.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Inditex gaat mode op Zalando verkopen

29/09/2017

Inditex gaat haar Oysho-merk in Nederland op Zalando verkopen. Dat wordt zo de eerste internationale markt in de samenwerking van de Spaanse moederonderneming van onder andere modeketen Zara.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Back to top