Vier online moderetailers doorbreken (vlot) grens van miljard euro omzet | RetailDetail

Vier online moderetailers doorbreken (vlot) grens van miljard euro omzet

Vier online moderetailers doorbreken (vlot) grens van miljard euro omzet

In 2015 zijn vier online moderetailers de grens van het miljard euro aan omzet fiks voorbijgegaan. Die vier bedrijven – Zalando, Yoox Net-a-Porter, Vente-Privée en Asos – zijn ook nog niet van plan om te stoppen met groeien.

 

Zalando op kop

Het Britse Asos haalde in 2014 net een omzet van 1 miljard euro, maar in 2015 is die al gestegen naar 1,2 miljard euro. Yoox en Net-a-Porter waren twee spelers die in 2014 nog niet voorkwamen in deze rangschikking, aangezien het toen nog twee aparte bedrijven betrof, die samen wel een omzet van 1,3 miljard euro hadden. In 2015 is de omzet van het nieuwe fusiebedrijf alvast flink gestegen naar 1,7 miljard euro. Dat schrijft excitingcommerce.de.

 

Op de tweede plaats in de rangschikking vinden we Vente-Privée, dat in 2015 de grens van 2 miljard euro omzet heeft doorbroken. Een jaar eerder strandde het nog op 1,7 miljard euro. Daarmee heeft het wel nog steeds een fikse achterstand op het Duitse Zalando. Die achterstand is zelfs verdubbeld. In 2014 haalde Zalando een omzet van 2,2 miljard euro. In 2015 kwam daar bijna 50 procent bij, waardoor Zalando nu een omzet van 3 miljard euro haalt.

 

De grote online moderetailers zijn echter nog niet van plan om hun groei te stoppen. Tegen het huidige tempo is het zelfs niet onmogelijk dat Zalando in 2017 al de grens van 5 miljard euro omzet doorbreekt. Ook de andere spelers zullen de komende jaren verder investeren in logistiek en de uitbouw van hun klantenbestand.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

Back to top