Volvo lanceert “In-Car delivery” in Göteborg | RetailDetail

Volvo lanceert “In-Car delivery” in Göteborg

Volvo lanceert “In-Car delivery” in Göteborg

Aan de vooravond van Black Friday en Cyber Monday, de drukste online winkeldagen van het najaar, onthult Volvo Cars een nieuwe manier van levering: de pakjes worden netjes in uw Volvo gedeponeerd.

Eenmalige digitale sleutel

Begin 2014 meldde Volvo Cars al dat het e-tailers toegang wou verlenen tot de autokoffer. Sinds deze week wordt de nieuwe technologie ook echt toegepast: Volvo heeft samen met PostNord (de grootste communicatie- en logistiekleverancier in Scandinavië), Lekmer.com (de grootste online speelgoed- en babywinkel in Scandinavië) en Mat.se (een Zweedse online supermarkt) de allereerste geïntegreerde leveringsdienst gelanceerd om speelgoed, cadeautjes, voedsel en drank rechtstreeks aan de wagen te laten bezorgen.

 

Volvo In-Car Delivery, zoals de dienst heet, maakt gebruik van een digitale sleutel die een eenmalige toegang tot uw wagen verleent. De auto-eigenaars bestellen online, kiezen gewoon de In-Car Delivery-optie aan de online kassa en krijgen op hun smartphone, tablet of pc een sms of e-mail dat het pakje is bezorgd.

 

"Kerstmis is leuk, maar laten we eerlijk zijn, het is voor de meeste gezinnen ook een heel drukke periode. Met deze dienst wordt kerstshoppen véél plezanter", zegt Björn Annwall, Senior Vice President Marketing, Sales & Service bij Volvo. "Volvo In-Car Delivery levert concreet bewijs dat geconnecteerde autotechnologieën kunnen helpen om tijd te besparen en het leven makkelijker te maken."

 

Voorlopig enkel in Göteborg

Volvo In-Car Delivery is voorlopig alleen verkrijgbaar voor Volvo-bestuurders in Göteborg, die geabonneerd zijn op de Volvo On Call-dienst, maar zal in de toekomst ook in de rest van Zweden en in andere landen worden uitgerold. Naargelang Volvo met meer retailers samenwerkingsakkoorden sluit, zal er ook een breder assortiment aan producten verkrijgbaar zijn.

 

Ook internetgigant Amazon ziet brood in het afleveren van pakjes in autokoffers: eerder dit jaar testte het een soortgelijke dienst uit in het Duitse München, in samenwerking met DHL en Audi.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.