Volvo lanceert “In-Car delivery” in Göteborg

Volvo lanceert “In-Car delivery” in Göteborg

Aan de vooravond van Black Friday en Cyber Monday, de drukste online winkeldagen van het najaar, onthult Volvo Cars een nieuwe manier van levering: de pakjes worden netjes in uw Volvo gedeponeerd.

Eenmalige digitale sleutel

Begin 2014 meldde Volvo Cars al dat het e-tailers toegang wou verlenen tot de autokoffer. Sinds deze week wordt de nieuwe technologie ook echt toegepast: Volvo heeft samen met PostNord (de grootste communicatie- en logistiekleverancier in Scandinavië), Lekmer.com (de grootste online speelgoed- en babywinkel in Scandinavië) en Mat.se (een Zweedse online supermarkt) de allereerste geïntegreerde leveringsdienst gelanceerd om speelgoed, cadeautjes, voedsel en drank rechtstreeks aan de wagen te laten bezorgen.

 

Volvo In-Car Delivery, zoals de dienst heet, maakt gebruik van een digitale sleutel die een eenmalige toegang tot uw wagen verleent. De auto-eigenaars bestellen online, kiezen gewoon de In-Car Delivery-optie aan de online kassa en krijgen op hun smartphone, tablet of pc een sms of e-mail dat het pakje is bezorgd.

 

"Kerstmis is leuk, maar laten we eerlijk zijn, het is voor de meeste gezinnen ook een heel drukke periode. Met deze dienst wordt kerstshoppen véél plezanter", zegt Björn Annwall, Senior Vice President Marketing, Sales & Service bij Volvo. "Volvo In-Car Delivery levert concreet bewijs dat geconnecteerde autotechnologieën kunnen helpen om tijd te besparen en het leven makkelijker te maken."

 

Voorlopig enkel in Göteborg

Volvo In-Car Delivery is voorlopig alleen verkrijgbaar voor Volvo-bestuurders in Göteborg, die geabonneerd zijn op de Volvo On Call-dienst, maar zal in de toekomst ook in de rest van Zweden en in andere landen worden uitgerold. Naargelang Volvo met meer retailers samenwerkingsakkoorden sluit, zal er ook een breder assortiment aan producten verkrijgbaar zijn.

 

Ook internetgigant Amazon ziet brood in het afleveren van pakjes in autokoffers: eerder dit jaar testte het een soortgelijke dienst uit in het Duitse München, in samenwerking met DHL en Audi.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Back to top