Volvo lanceert “In-Car delivery” in Göteborg

Volvo lanceert “In-Car delivery” in Göteborg

Aan de vooravond van Black Friday en Cyber Monday, de drukste online winkeldagen van het najaar, onthult Volvo Cars een nieuwe manier van levering: de pakjes worden netjes in uw Volvo gedeponeerd.

Eenmalige digitale sleutel

Begin 2014 meldde Volvo Cars al dat het e-tailers toegang wou verlenen tot de autokoffer. Sinds deze week wordt de nieuwe technologie ook echt toegepast: Volvo heeft samen met PostNord (de grootste communicatie- en logistiekleverancier in Scandinavië), Lekmer.com (de grootste online speelgoed- en babywinkel in Scandinavië) en Mat.se (een Zweedse online supermarkt) de allereerste geïntegreerde leveringsdienst gelanceerd om speelgoed, cadeautjes, voedsel en drank rechtstreeks aan de wagen te laten bezorgen.

 

Volvo In-Car Delivery, zoals de dienst heet, maakt gebruik van een digitale sleutel die een eenmalige toegang tot uw wagen verleent. De auto-eigenaars bestellen online, kiezen gewoon de In-Car Delivery-optie aan de online kassa en krijgen op hun smartphone, tablet of pc een sms of e-mail dat het pakje is bezorgd.

 

"Kerstmis is leuk, maar laten we eerlijk zijn, het is voor de meeste gezinnen ook een heel drukke periode. Met deze dienst wordt kerstshoppen véél plezanter", zegt Björn Annwall, Senior Vice President Marketing, Sales & Service bij Volvo. "Volvo In-Car Delivery levert concreet bewijs dat geconnecteerde autotechnologieën kunnen helpen om tijd te besparen en het leven makkelijker te maken."

 

Voorlopig enkel in Göteborg

Volvo In-Car Delivery is voorlopig alleen verkrijgbaar voor Volvo-bestuurders in Göteborg, die geabonneerd zijn op de Volvo On Call-dienst, maar zal in de toekomst ook in de rest van Zweden en in andere landen worden uitgerold. Naargelang Volvo met meer retailers samenwerkingsakkoorden sluit, zal er ook een breder assortiment aan producten verkrijgbaar zijn.

 

Ook internetgigant Amazon ziet brood in het afleveren van pakjes in autokoffers: eerder dit jaar testte het een soortgelijke dienst uit in het Duitse München, in samenwerking met DHL en Audi.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Directie Neckermann.com aangehouden op verdenking van witwaspraktijken

05/12/2017

De Nederlandse opsporingsdienst FIOD is gisteren ingevallen bij webwinkel Neckermann.com en moederbedrijf Readen. De directie is aangehouden, wellicht op verdenking van witwaspraktijken.

 

Coolblue opent nieuw Belgisch hoofdkantoor

01/12/2017

Het nieuws was een tijdje geleden al gelekt, maar nu is het officieel: Coolblue heeft in Berchem een nieuw Belgisch hoofdkantoor geopend. De Nederlandse online retailer neemt er zijn intrek in het kantorencomplex Post X.

Mobiele opmars in de Verenigde Staten tijdens Black Friday en Cyber Monday

29/11/2017

Tijdens het voorbije weekend met Black Friday en Cyber Monday is er in de Verenigde Staten sprake geweest van een flinke opmars in verkopen via mobiele toestellen. Toch blijft de gemiddelde verkoopwaarde op mobiel flink achter.

Back to top