Volvo lanceert “In-Car delivery” in Göteborg | RetailDetail

Volvo lanceert “In-Car delivery” in Göteborg

Volvo lanceert “In-Car delivery” in Göteborg

Aan de vooravond van Black Friday en Cyber Monday, de drukste online winkeldagen van het najaar, onthult Volvo Cars een nieuwe manier van levering: de pakjes worden netjes in uw Volvo gedeponeerd.

Eenmalige digitale sleutel

Begin 2014 meldde Volvo Cars al dat het e-tailers toegang wou verlenen tot de autokoffer. Sinds deze week wordt de nieuwe technologie ook echt toegepast: Volvo heeft samen met PostNord (de grootste communicatie- en logistiekleverancier in Scandinavië), Lekmer.com (de grootste online speelgoed- en babywinkel in Scandinavië) en Mat.se (een Zweedse online supermarkt) de allereerste geïntegreerde leveringsdienst gelanceerd om speelgoed, cadeautjes, voedsel en drank rechtstreeks aan de wagen te laten bezorgen.

 

Volvo In-Car Delivery, zoals de dienst heet, maakt gebruik van een digitale sleutel die een eenmalige toegang tot uw wagen verleent. De auto-eigenaars bestellen online, kiezen gewoon de In-Car Delivery-optie aan de online kassa en krijgen op hun smartphone, tablet of pc een sms of e-mail dat het pakje is bezorgd.

 

"Kerstmis is leuk, maar laten we eerlijk zijn, het is voor de meeste gezinnen ook een heel drukke periode. Met deze dienst wordt kerstshoppen véél plezanter", zegt Björn Annwall, Senior Vice President Marketing, Sales & Service bij Volvo. "Volvo In-Car Delivery levert concreet bewijs dat geconnecteerde autotechnologieën kunnen helpen om tijd te besparen en het leven makkelijker te maken."

 

Voorlopig enkel in Göteborg

Volvo In-Car Delivery is voorlopig alleen verkrijgbaar voor Volvo-bestuurders in Göteborg, die geabonneerd zijn op de Volvo On Call-dienst, maar zal in de toekomst ook in de rest van Zweden en in andere landen worden uitgerold. Naargelang Volvo met meer retailers samenwerkingsakkoorden sluit, zal er ook een breder assortiment aan producten verkrijgbaar zijn.

 

Ook internetgigant Amazon ziet brood in het afleveren van pakjes in autokoffers: eerder dit jaar testte het een soortgelijke dienst uit in het Duitse München, in samenwerking met DHL en Audi.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Back to top