VS maakt import online aankopen eenvoudiger | RetailDetail

VS maakt import online aankopen eenvoudiger

VS maakt import online aankopen eenvoudiger
http://www.shutterstock.com/nl/pic-327172202/stock-photo-container-ship-in-import-export-port-against-beautiful-morning-light-of-loading-ship-yard-use-for.html?src=2w8pfUNRp9qghNnqIDVCnA-1-6

De Verenigde Staten gaat het voor buitenlandse bedrijven eenvoudiger maken om aankopen naar de VS te importeren. Door een wetswijziging is de grens voor de import van producten met een lage waarde sterk verhoogd.

Soepelste voorwaarden wereldwijd

Voorheen moesten er invoerrechten en belastingen betaald worden op alle zendingen met een waarde hoger dan 200 dollar (ongeveer 175 euro). Voortaan ligt die grens echter op 800 dollar (ongeveer 700 euro), waardoor de VS wereldwijd de soepelste voorwaarden heeft. In België en Nederland moet er vanaf 150 euro invoerrechten en btw betaald worden.

 

Vervoersbedrijven hopen nu dat ook andere landen het voorbeeld van de Verenigde Staten zullen volgen. Dat zou het wereldwijde pakjesverkeer immers flink ten goede komen. Onder andere UPS verwacht dat de volumes verscheepte goederen van Europa naar de VS flink zullen toenemen dankzij de wetswijziging, schrijft het FD. Er was op dat vlak de laatste tijd al een sterke groei te merken, omwille van de sterke positie van de dollar ten opzichte van de euro.

 

De hogere grens betekent bovendien een pak minder administratieve rompslomp voor de vervoersbedrijven, wat de levering van goederen ook danig zal versnellen. Buitenlandse webshops die leveren aan Amerikaanse consumenten, krijgen dan weer de mogelijkheid om meer en duurdere producten te verkopen aan die klanten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Macy's neemt New Yorkse conceptwinkel Story over

02/05/2018

De Amerikaanse warenhuisketen Macy's koopt de New Yorkse conceptwinkel Story. Oprichter Rachel Schechtman wordt bij Macy's benoemd tot 'brand experience officer'. 

Liever plantaardig dan veganistisch voor consumenten

02/05/2018

Plantaardige voeding is - zelfs in de Verenigde Staten - sterk in opmars: 48% van de Amerikanen wil er meer plantaardig eten. Consumenten horen dan wel liever de term plantaardig dan veganistisch, die te streng en negatief klinkt.

Amazon verpulvert verwachtingen dankzij Prime en cloud

27/04/2018

Amazon-baas Jeff Bezos heeft weer een goede reden om een grote fles champagne te kraken: zijn bedrijf zag zijn omzet met 43% stijgen tot 51 miljard dollar (42 miljard euro). De nettowinst verdubbelde zelfs naar 1,63 miljard dollar.