VS maakt import online aankopen eenvoudiger

VS maakt import online aankopen eenvoudiger
http://www.shutterstock.com/nl/pic-327172202/stock-photo-container-ship-in-import-export-port-against-beautiful-morning-light-of-loading-ship-yard-use-for.html?src=2w8pfUNRp9qghNnqIDVCnA-1-6

De Verenigde Staten gaat het voor buitenlandse bedrijven eenvoudiger maken om aankopen naar de VS te importeren. Door een wetswijziging is de grens voor de import van producten met een lage waarde sterk verhoogd.

Soepelste voorwaarden wereldwijd

Voorheen moesten er invoerrechten en belastingen betaald worden op alle zendingen met een waarde hoger dan 200 dollar (ongeveer 175 euro). Voortaan ligt die grens echter op 800 dollar (ongeveer 700 euro), waardoor de VS wereldwijd de soepelste voorwaarden heeft. In België en Nederland moet er vanaf 150 euro invoerrechten en btw betaald worden.

 

Vervoersbedrijven hopen nu dat ook andere landen het voorbeeld van de Verenigde Staten zullen volgen. Dat zou het wereldwijde pakjesverkeer immers flink ten goede komen. Onder andere UPS verwacht dat de volumes verscheepte goederen van Europa naar de VS flink zullen toenemen dankzij de wetswijziging, schrijft het FD. Er was op dat vlak de laatste tijd al een sterke groei te merken, omwille van de sterke positie van de dollar ten opzichte van de euro.

 

De hogere grens betekent bovendien een pak minder administratieve rompslomp voor de vervoersbedrijven, wat de levering van goederen ook danig zal versnellen. Buitenlandse webshops die leveren aan Amerikaanse consumenten, krijgen dan weer de mogelijkheid om meer en duurdere producten te verkopen aan die klanten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

“Ferrero dicht bij overname Amerikaanse chocoladetak Nestlé”

11/01/2018

Er is een deal in de maak tussen het Italiaanse Ferrero en het Zwitserse Nestlé over de Amerikaanse chocoladeactiviteiten van die laatste. De producent van o.a. Nutella en Tictac zou 2,8 miljard dollar betalen voor merken als Butterfinger en Baby Ruth.

Back to top