VS maakt import online aankopen eenvoudiger | RetailDetail

VS maakt import online aankopen eenvoudiger

VS maakt import online aankopen eenvoudiger
http://www.shutterstock.com/nl/pic-327172202/stock-photo-container-ship-in-import-export-port-against-beautiful-morning-light-of-loading-ship-yard-use-for.html?src=2w8pfUNRp9qghNnqIDVCnA-1-6

De Verenigde Staten gaat het voor buitenlandse bedrijven eenvoudiger maken om aankopen naar de VS te importeren. Door een wetswijziging is de grens voor de import van producten met een lage waarde sterk verhoogd.

Soepelste voorwaarden wereldwijd

Voorheen moesten er invoerrechten en belastingen betaald worden op alle zendingen met een waarde hoger dan 200 dollar (ongeveer 175 euro). Voortaan ligt die grens echter op 800 dollar (ongeveer 700 euro), waardoor de VS wereldwijd de soepelste voorwaarden heeft. In België en Nederland moet er vanaf 150 euro invoerrechten en btw betaald worden.

 

Vervoersbedrijven hopen nu dat ook andere landen het voorbeeld van de Verenigde Staten zullen volgen. Dat zou het wereldwijde pakjesverkeer immers flink ten goede komen. Onder andere UPS verwacht dat de volumes verscheepte goederen van Europa naar de VS flink zullen toenemen dankzij de wetswijziging, schrijft het FD. Er was op dat vlak de laatste tijd al een sterke groei te merken, omwille van de sterke positie van de dollar ten opzichte van de euro.

 

De hogere grens betekent bovendien een pak minder administratieve rompslomp voor de vervoersbedrijven, wat de levering van goederen ook danig zal versnellen. Buitenlandse webshops die leveren aan Amerikaanse consumenten, krijgen dan weer de mogelijkheid om meer en duurdere producten te verkopen aan die klanten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Toch nog een tweede leven voor Toys "R" Us?

02/07/2018

Het doek is finaal gevallen over Toys "R" Us in de Verenigde Staten: alle winkels zijn er dicht en 30.000 medewerkers staan op straat. Toch hoopt de beroemde speelgoedketen nog op een toekomst.

Amazon gaat zelf pakjes bezorgen

29/06/2018

Amazon lanceert zijn eigen bezorgdienst in de Verenigde Staten: de online reus wil zo minder afhankelijk worden van pakjesdiensten als UPS en denkt kosten te kunnen besparen.